دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 08:00
آنا از ستاد انتخابات گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار از سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ ثبت‌نام قطعی ۸ داوطلب

آخرین اخبار از سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳  ثبت‌نام قطعی ۸ داوطلب
در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هشت نفر از واجدین شرایط نامزدی با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند که مجموع داوطلبان تا این لحظه به ۱۷ نفر رسید.
کد خبر : 914534

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین روز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱۲ خرداد در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور آغاز شد.

در روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آقایان محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان و سعید جلیلی با حضور در ستاد انتخابات و ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات به عنوان داوطلب پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشتند.

در دومین روز از ثبت نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلبی در این دوره از انتخابات را به ثبت رساندند.

 

به گزارش آنا، در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

رسولی‌نژاد با شعار«دولت خوب و اقتصاد خوب» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

آغاز سومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری/ تعداد نامزد‌های قطعی به ۱۱ نفر رسید

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد و فرآیند ثبت‌نام نامزدی خود را تکمیل کرد.

 سید احمد رسولی‌نژاد روز شنبه پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان او، گفت: در دولت اینجانب با به کارگیری افراد نخبه، توانمند، کاردان، متخصص متعهد، مجرب، ساده زیست و پاکدست ـ به معنای واقعی کلمه خارج از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی ـ اولویت اول در برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، اقتصادریال اشتغال، مسکن و رفع مشکلات معیشتی خواهد بود که به تفصیل تقدیم ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وی افزود: ان‌شاءالله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و پذیرش این مسئولیت خطیر، با پرهیز از شعار و تکرار شعار‌های انتخاباتی، با توانایی و اراده‌ای که در خود سراغ دارم ـ تجربه کار در سه قوه مجریه مقننه و قضائیه ـ با عملکرد و انجام وعده‌های انتخاباتی ثابت خواهم کرد که مردم ایران شاهد تاثیر آن بر سر سفره‌های خود و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهند بود.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه شعار تبلیغاتی اینجانب «دولت خوب، اقتصاد خوب» است، اظهار کرد: در عصر حاضر ضرورت‌های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه‌ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی‌های کلی باشد و بر اساس قانون، بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری کند. امروز در کشور‌های توسعه یافته، دولت و حاکمیت خوب از جمله مواردی است که کشور‌ها بر اساس آن رتبه بندی اقتصادی می‌شود و از این طریق مردم را به پیشرفت می‌رسانند و سعادت و رفاه را برای آنان به ارمغان می‌آورند.

پزشکیان نامزد انتخابات شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وحید حقانیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

 وحید حقانیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حقانیان: با تصمیم شخصی نامزد انتخابات شدم

«وحید حقانیان» پس از ثبت‌نام در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت صبور و فهیم قرار بگیرم. 

وی با بیان اینکه با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران ثبت نام می‌کنم، افزود: گذر از این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است.

قطع برق ستاد انتخابات

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

هنگام ثبت‌نام و گفت‌وگوی وحید حقانیان با خبرنگاران برق ستاد انتخابات کشور برای دقایقی قطع شد.

اعتراض حقانیان به سه بار قطعی برق/ امیدوارم عمدی نباشه 

برق سالن ستاد انتخابات وزارت کشور برای سومین بار قطع شد، اینبار وسط سخنرانی انتخاباتی وحید حقانیان. او در واکنش به این موضوع گفت: «امیدوارم عمدی نباشد».

اسلامی: امروز ثبت‌نام ۳ نفر از داوطلبان قطعی شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است. از ساعت ۸ صبح میزبان داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

وی افزود: تعداد ۱۲ داوطلب مراجعه داشتند که مدارک آنها بررسی شد. تعداد ۳ نفر از مجموع مراجعه کنندگان از جمله «وحید حقانیان»، «مسعود پزشکیان» و «سید احمد رسولی نژاد» ثبت نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: از مجموعه ۱۲ داوطلبی که طی سه روز گذشته ثبت نام داشتند، روز اول تعداد ۵ نفر، روز دوم ۴ نفر و روز سوم تا به الان ۳ نفر ثبت نام کردند. مجموعاً ۸ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکتری و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله تا ساعت ۱۸ ثبت نام‌ها ادامه می‌یابد و نهایتاً پس فردا یعنی دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است.

حبیب‌الله دهمرده نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شده و در حال انجام فرایند ثبت‌نام در این انتخابات است.

وی پس از فرایند ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در روستای بسیار مرحوم زاده شده ولی یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی را در منطقه خود تأسیس نمودم، نوزادی شیرخواره بودم که پدر و مادر خود را از دست دادم.

دهمرده گفت: حزب و گروهی ندارم و حزب تمام ملت شریف ایران هستم. معتقدم برای مردان بزرگ بن‌بستی وجود ندارد زیرا آنها بر این باورند یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت. داشتن نان بدون امنیت بی معناست و فراهم آوردن امنیت بدون مشارکت ملی و تلفیق همه سلایق بی‌معنی است. باید هرآنچه از نیازهای خود با بهترین کیفیت به زبان استقلال، احترام و همکاری متقابل صادر کرد و با آنها سخن گفت.

وی افزود: حرف زدن و وعده‌دادن آسان و وفای به آن دشوار است؛ مردم را به جست‌وجو در سوابق افراد، حرف‌ها و رفتار آنها دعوت می‌کنم.

زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

علیرضا زاکانی، شهردار تهران برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شده و در حال انجام فرایند ثبت‌نام در این انتخابات است.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: اکنون براساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و فعالان سیاسی آمده‌ام تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان انقلاب را در دولت خدمت قرار دهیم. قرار نیست که مردم در فشارهای اقتصادی بی‌پناه بمانند. قرار نیست که از امدن میان مردم واهمه داشته باشیم، قرار نیست که سختی‌ها فقط برای قشر خاصی باشد، قرار است تا به مدد الهی و یاری شهیدان و تبعیت از رهبر انقلاب به پشتوانه ملت با حرکتی جهادی و با شناخت از شرایط امروز کشور جهش بزرگی را در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم.

شهردار تهران ادامه داد: قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و فساد و تبعیض تا آخر پای کار مردم بایستیم. قرار است زمینه رفع چالش‌ها فراهم شده و گره از سفره مردم باز شود. قرار است تا نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را برنامه تحول جا زنند و خاطرات سیاسی‌شان را به عنوان آرزوی ملت جا نزنند. قرار است دولت خدمت را در راه جمهور برای تعالی ایران تشکیل دهم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور، تمرکز زدایی و تقویت حکمرانی مشارکتی با تکیه بر اقوام سرافراز، افزایش قدرت خرید تأمین سفره و ارتقاء آرامش خانواده از محورهای برنامه اینجانب است. 

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در حال طی کردن فرایند ثبت‌نام می‌باشد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

میرتاج‌الدینی: کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده سابق مجلس پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق در اقتصاد کشور نیاز به اصلاحات اساسی و گام‌های بلند دارد. اصلاحات اقتصادی نه، بلکه انقلاب اقتصادی لازم است. پایه اصلی این انقلاب اقتصادی برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، جهش تولید و مشارکت واقعی مردم است و محور اصلی عدالت و ثمره ملموس آن پیشرفت کشور رفاه مردم است.

وی گفت:  کلیات انقلاب اقتصادی  آن در سیاست‌های کلان و در برنامه هفتم مجلس آمده است اما برای تحقق آن مدل‌های اجرایی و برنامه‌های عملیاتی لازم است.

میرتاج‌الدینی بیان داشت: در دولت خدمت ما با اجماع نخبگان جامعه جهت تحقق در نظامات اقتصادی تلاش مضاعفی خواهیم نمود، ایران اسلامی در حال پیشرفت است، انقلاب اسلامی در فتح قله‌هاست.

زهره الهیان با شعار «دولت سالم،‌ اقتصاد سالم و جامعه سالم» به عرصه انتخابات آمد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

زهره الهیان، نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در حال طی کردن فرایند ثبت‌نام می‌باشد.

زهره الهیان نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ما در عرصه‌های مختلف ایران اسلامی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرده است ولی در این نقطه از تاریخ افتخار می‌کنم که به همه دستاوردهای ایرانی اسلامی و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه‌ای دارد.

وی افزود: ما در شرایط موجود این اقتدار را در وعده صادق بود با رهبری و تدبیر و نگاه حکمت‌محور رهبری عزیز و خون شهدا داریم. با نگاه جدیدی به حوزه مدیریت و آسیب‌شناسی و ناکارآمدی‌ها به این صحنه آمدم و شعارم دولت سالم،‌اقتصاد سالم ، جامعه سالم است.

مالکی با شعار «دولت قانون و خدمت» نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ چهره‌های شاخص سیاسی در مسیر وزارت کشور

فداحسین مالکی، نمایندهٔ زاهدان در مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در حال طی کردن فرایند ثبت‌نام می‌باشد.

فداحسین مالکی نمانیده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: من توفیق دو دهه خدمت در حوزه سیاست خارجی در خدمت شهید سلیمانی زمانی که در افغانستان سفیر بودم با ایشان بیش از یک دهه همکاری می کردم. بیش از یک دهه توفیق خدمت و همکاری معاونت شهید رئیسی داشتم. محور همه خدمات و مسئولیت‌های که بنده در سطح ملی و بین‌المللی داشتم بر اساس همین بوده است.

وی افزود: اعتقاد دارم که یک دولت قانون و خدمت، باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود تا نسبت به همه مشکلات کشور رسیدگی کند.

مالکی بیان داشت: از آنجایی که خودم روستازاده هستم در مجلس شورای اسلامی اولین توجه بنده نسبت به استان‌های محروم کشور بود و با توجه به اینکه بیش از 70 درصد جمعیت کشور در این استانها هستند با تشکیل فراکسیون استان های مرزی توانستیم قانون های متنوعی برای رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت مرز ها تدوین کردیم

پایان روز سوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌ جمهوری با ثبت نام 8 داوطلب

از ساعت 8 صبح امروز شنبه، سومین روز ثبت نام از داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا پایان ساعت قانونی ثبت نام تعداد 8 نفر از افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند.

در دو روز گذشته مجموعاً 9 نفر از جمله آقایان محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بی‌غش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام خود را قطعی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته