دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 18:52

نشریه چندرسانه‌ای و وب‌محور الکامپ با سردبیری هوش مصنوعی رونمایی شد + فیلم

نشریه چندرسانه‌ای و وب‌محور الکامپ با سردبیری هوش مصنوعی رونمایی شد + فیلم
نشریه چندرسانه‌ای الکامپ با سردبیری هوش مصنوعی و وب‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد رونمایی شد.
کد خبر : 914448

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از نجف آباد، هفتمین نسخه از نشریه دانشجویی الکامپ به همراه رونمایی از نشریه چندرسانه‌ای الکامپ با سردبیری هوش مصنوعی و وب محور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد منتشر شد.

این نشریه که پیشتر به عنوان برترین نشریه علمی تخصصی در ششمین جشنواره ملی قلم شناخته شده بود در نسخه ششم خود از سردبیری هوش مصنوعی رونمایی کرده و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مقالات و مطالب را تحلیل، تصویرسازی و مصاحبه‌ها را مدیریت کرده است.

اکنون در نسخه هفتم، الکامپ با افزودن امکانات جدید و نوآورانه، تجربه‌ای چندرسانه‌ای و وب‌محور برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

نشریه الکامپ در نسخه هفتم خود علاوه بر ادامه سردبیری هوش مصنوعی، به یک بستر وب و یک نشریه چندرسانه‌ای تبدیل شده است. کاربران می‌توانند با ورود به کتابخانه مجازی این نشریه، نسخه‌های مختلف آن را به صورت سه‌بعدی ورق بزنند و با استفاده از بارکد‌های درج‌شده و کلیک بر روی آن، ویدئو‌های مربوط به آن مطلب را مشاهده کنند. مجموع این قابلیت‌ها برای نخستین بار در کشور توسط یک نشریه دانشجویی ارائه شده است.

فضای نظرات کاربران در وب‌سایت نشریه هم فراهم شده است که هوش مصنوعی با تحلیل این نظرات در مورد موضوعات مطالب نسخه بعدی تصمیم‌گیری می‌کند.

نشریه چندرسانه‌ای و وب‌محور الکامپ با سردبیری هوش مصنوعی رونمایی شد

موضوعات نسخه هفتم نشریه الکامپ شامل مقالات متنوعی از جمله «راهبرد هوش مصنوعی در جهان چندرسانه‌ای» به قلم سردبیر هوش مصنوعی، مصاحبه با مدیر مرکز بینایی ماشین و گروه پژوهشی رباتیک این مرکز، مقاله «آنالیز داده در کمین دیابت»، گزارش نمایشگاه صنعت برق و حضور دانشکده برق در آن، و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و سیستم‌های هوشمند است.

 کاریکاتور با موضوع سامانه آموزشیار، مقاله‌ای درباره کلان داده و چالش‌ها و اهمیت آن، یادداشتی درباره دوره توسعه شخصی با نام «بامبو»، و مقاله «مواد نانو پوششی در ایمپلنت‌ها» نیز از دیگر مطالب این شماره است.

دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند مطالب این نشریه را به صورت آنلاین در بستر وب به نشانی www.elecompmag.com مطالعه کرده و حتی خود به عنوان نویسنده مشارکت کنند. نشریه الکامپ در فضای مجازی نیز فعال بوده و به عنوان یک رسانه دانشجویی علمی تخصصی و صنفی، پیگیر مسائل دانشجویی است. این مجموعه از ابتکارات برای اولین بار در کشور ارائه شده است و امید است که نقش موثری در پیشرفت علمی و فرهنگی دانشجویان ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته