دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛

ویژگی‌های مکتب مدیریتی و حکمرانی شهید رئیسی

ویژگی‌های مکتب مدیریتی و حکمرانی شهید رئیسی
وزیر آموزش و پرورش ویژگی‌های مکتب مدیریتی و حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی را طی دوران ریاست جمهوری برشمرد.
کد خبر : 914419

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش درمراسم بزرگداشت شهیدان خدمت که با حضور میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و خانواده شهید مالک رحمتی در مدرسه امام صادق (ع) برگزار شد با گرامی‌داشت یاد همه شهدای خدمت به ویژگی‌های مکتب مدیریتی و حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: کاری که حضرت آیت الله رئیسی انجام داد بازگرداندن دولت به مسیر اصلی خود بود، یعنی دولت برای مردم، آن هم با مجاهدت، با اخلاص و تلاش خستگی‌ناپذیر؛ اقدامی که هرچقدر زمان می‌گذرد ابعاد این کار عظیم بیشتر مشخص می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش دومین ویژگی حکمرانی مومنانه، مخلصانه آیت‌الله رئیسی را بازگرداندن اخلاق به سیاست برشمرد و گفت: هرچه توهین و حرف غیرمنصفانه و مغرضانه به او زده شد، به جای جواب همان فرصت کوتاه را هم خدمت کرد. 

وی اضافه کرد: بازگرداندن دولت به مردم سومین ویژگی ایشان بود. در ۳۳ ماه یک دور تمام ایران را سفر کردند و نیمه دوم سفر‌ها را هم انجام دادند. دولت را به مردم بازگرداند. خط قرمز ایشان بعد از حدود الهی، مسأله مردم بود. رضایت مردم و آرامش مردم خط قرمز ایشان بود. در تمام برخورد‌های سیاسی که با او می‌شد می‌گفت من با خدا عهد کردم که وارد این منازعات نشوم. مردم چه گناهی کرده‌اند؟ و این ویژگی فوق‌العاده را داشتند. 

صحرایی ویژگی بسیار ممتاز دیگر حضرت آیت‌الله رئیسی را بازگرداندن امید و اعتماد به مردم دانست و گفت: در دیدار نوروزی کارگزاران در سالن اجلاس فرمودند ابرپروژه دولت عبارت است از ترویج امید و اعتماد. به‌درستی خط رهبر معظم انقلاب را دنبال می‌کرد که باید با امید و اعتماد به سمت پیشرفت حرکت داشت. 

وی با بیان اینکه آخرین سفر استانی ایشان در تاریخ ایران ماندگار شد، گفت: تشییع ایشان در شهر‌های مختلف هم اتفاق مهمی بود. با اعلام عزای عمومی در چندین کشور، چند میلیارد نفر در جهان در عزا عمومی رفتند. او چکار کرد؟ او فطرت الهی مردم را بیدار کرد. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بازگرداندن دولت به خدمت بی‌منت، ویژگی دیگری ایشان بود. کلیدواژه ایشان این بود که «ما کاری نکردیم»، «هر کاری می‌کنیم وظیفه ماست». شهر و روستا و بندر و دریا و جا‌هایی که پیش از او یک مدیرکل هم نرفته بود، رئیس‌جمهور رفتند.

صحرایی به ویژگی‌های دیگر شهدای خدمت هم اشاره کرد و گفت: دو دولتمردی که در رکاب ایشان شهید شدند، هر دو نمونه و الگو بودند. اخلاق نیکو، روی گشاده، آماده برای کمک، تمرکز بر ماموریت از ویژگی‌های دکتر مالک رحمتی بود. همیشه در جمع مردم بود. کمتر مالک رحمتی را پشت میز استانداری دیده اند و مدام در میدان پیگیر کار مردم بوده است. 

وی با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به روش و منش و نگرش آنها نیاز داریم، اظهارکرد: شهید امیرعبداللهیان اسوه اخلاق بود. من گمان نمی‌کنم کسی در طول زندگی از ایشان ناراحت شده باشد. معلم آموزش و پرورش بود و معلمانه دستگاه دیپلماسی کشور را اداره می‌کرد. ایشان دو ویژگی بارز داشتند؛ اول اینکه خط عزت، حکمت و مصلحت را در سیاست خارجی با اقتدار پیش برد و ویژگی دوم او اخلاقش بود. بزرگمردی که خانواده خود را به دیدار خانواده شهدای غزه می‌برد تا تسلای روح آن خانواده‌ها باشند. قیمتی بود و با شهادت قیمتی‌تر شد. بار‌ها و بار‌ها دیده شد که چقدر این مرد مطمئن و مسلط و مقتدر و باجرات در کار بود. فاصله دیپلماسی و میدان را اینقدر کم کرد که این دو یکی شدند. بخش مهمی از عملیات وعده صادق با هدایت رئیس‌جمهور و ایشان انجام شد. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امروز شهید رئیسی بین ما نیست، اما راه او هست، قله انقلاب شده و مکتب کماکان زنده است. ذوب در ولایت بود. به تمام معنا امر ولی را دنبال می‌کرد. تمام این افتخار مربوط به نعمت ولایت است. ما دلمان قرص و خیالمان راحت است که مسیر انقلاب شتابنده و مقتدر پیش خواهد رفت. شکر نعمت ولایت بابت این نوع پرورش و این نوع نگهداری و این نوع ایجاد آرامش در کشور.

صحرایی گفت: ما در دولت همه هم‌قسم شده‌ایم که تا اربعین ایشان بکوشیم به اندازه یک سالی که در پیش بود، کار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته