دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زارع: برای برطرف‌سازی مشکلات سرانه آموزشی به ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران نیاز داریم

زارع: برای برطرف‌سازی مشکلات سرانه آموزشی به ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران نیاز داریم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: برای برطرف‌سازی مشکلات سرانه آموزشی به ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران نیاز داریم.
کد خبر : 914536

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن تسلیت و تعزیت مجدد به مناسبت شهادت رئیس‌جمهوری محبوب کشورمان در یک نشست خبری که امروز پیش از ظهر در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران برگزار شد، درباره آخرین اقدامات مدرسه‌سازی در استان تهران و بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: ۱۱۱ مدرسه در قالب هزار و ۲۷۳ کلاس و ۱۶۲ هزار مترمربع زیربنا فضای آموزشی را تحویل دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش دادیم؛ ۸۶ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران داریم و ۲۵ مدرسه در شهر تهران قرار دارد؛ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ تحویل پروژه‌های آموزشی سه برابر شده است.

وی با اشاره به ۱۴۰۲، اظهار کرد: در دولت مردمی ۲۰۴ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۶۳ کلاس درس تحویل و ۲ هزار و ۶۹ مترمربع در دولت سیزدهم محقق شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تخریب بازسازی ۵۰۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، تصریح کرد: با کاهش میزان فرسودگی مدرسه و کلاس درس روبرو هستیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید، ادامه داد: ۱۰ مدرسه در بهارستان، ۵ مدرسه در اسلامشهر و در رباط کریم و در مجموع ۲۲ مدرسه از اعتبارات سفرهای رئیس‌جمهور تحویل دانش‌آموزان داده شد.

زارع اضافه کرد: کوتاه شدن زمان اجرای پروژه‌ها یعنی تحویل ۱۰ مدرسه در بازه زمانی ۴، ۵ و ۶ ماه بود و زمان تحویل پروژه کمتر از ۲ سال شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ابراز کرد: اعتماد بین کارفرما و کارآفرینان برقرار است و زمان تحویل مدارس با خنده دانش‌آموزان عجین شده است.

وی صنعتی‌سازی را از اقدامات دیگر اداره نوسازی دانست و در برنامه صنعتی‌سازی روش‌هایی مانند ال‌اس‌اف را انجام دادیم و با وزارت دفاع مذاکراتی را از جمله روش اف‌اس‌تی را انجام دادیم که روش نوین است؛ ۷۰ درصد این روش، روش صنعتی‌سازی محسوب می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه سرعت و کیفیت پروژه‌ها باید صعود پیدا کند، ادامه داد:  کاهش هزینه‌ها نیز یکی از اهداف دیگر در پروژه‌ها است و حذف بخاری‌های شعله مستقیم را در برنامه داریم. در واقع، هیچ مدرسه‌ای با بخاری‌های شعله‌مستقیم وجود ندارد، اگر هم باشد، مدرسه استیجاری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه آسفالت و ایزوگام برای یک میلیون متر مریع آسفالت انجام شده است، اظهار کرد: ۳۶۰ مدرسه آسفالت و ۳۷۰ مدرسه ایزوگام شد. همچنین ۲۱۵ مدرسه را نوسازی کردیم.

زارع اضافه کرد: نوسازی تجهیزات و تعویض رویه صندلی‌ها نیز انجام شد و گروه جهادی قرارگاه کار را عملیاتی کرد. ۲۷۹ مدرسه با ۳۳۰۵ کلاس را در این طرح تحت پوشش قرار دادیم.

وی با اشاره به استانداردسازی سیستم ۱۴۵ مدرسه در قالب هزار و ۵۷۰ کلاس درس، ابراز کرد: ۱۲۶ مدرسه در قالب هزار و ۴۳۳ کلاس درس استانداردسازی شد و ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران و ۲۶ مدرسه در شهر تهران انجام شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: پروژه‌های غیر آموزشی از جمله سالن آمفی تئاتر ۴۸۰ نفره باشگاه دانش‌پژوهان جوان را در سه ماه تکمیل و تحویل داده شد. یک پروژه بزرگ مقیاس هم اردوگاه شهید باهنر با زیربنا ۹ هزار متر است که پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و امسال تحویل داده خواهد شد.

زارع اظهار کرد: ۲۱ خرداد بیست و ششمین جشنواره خیرین را داریم ؛ جذب خیرین جدید و گرامی‌داشت ۱ همت تعهدات خیرین محترم است که ۶۵ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: از ۱۱۱ مدرسه ۵۵ مدرسه با مشارکت خیرین و ۳۳ درصد مشارکت خیرین و مابقی مشارکت دولت است. ۹ غرفه ایجاد کردیم و یکی از غرفه‌ها در مقاوم‌‌سازی فعالیت می‌کند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ابراز کرد: در استان تهران ۵ هزار و ۶۲۹ مدرسه دولتی شامل ۵۹ هزار و ۴۸۲ کلاس دولتی و ۱ میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز هستیم.  ۱۳/۸ درصد کلاس‌های‌ موجود نیازمند تخریب و بازسازی که بیشتر در شهر تهران هستند.

زارع ادامه داد: مدارس مناطق ۹،۸،۷،۶،۱۳،۱۶،۱۱،۱۲ و شهرستان‌های قرچک، پاکدشت، شهریار و دماوند نیاز به تخریب و نوسازی دارند. همچنین ۱۳ هزار کلاس درس یعنی ۲۸ درصد کلاس‌ها نیز در استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند. 

وی افزود: سرانه دانش‌‌آموزی استان را از ۳.۸ دهم مترمربع به ۴.۷۴ دهم مترمربع رساندیم، میانگین سرانه دانش‌‌آموزی اکنون در شهر تهران ۶.۱ و در شهرستان‌ها ۳.۳۸ است.  ۴ منطقه در شهر تهران از میانگین سرانه متوسط ۴.۷۴ استان، پایین‌تر است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۱۳۴ مدرسه پانزده کلاسه نیاز داریم، اظهار کرد: همچنین ۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان‌های استان تهران نیاز داریم

۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه نیاز داریم. برای برطرف‌سازی مشکلات سرانه آموزشی به ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران نیاز داریم و به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران نیاز داریم.

زارع با اشاره به برنامه هفتم، ادامه داد: در برنامه هفتم می‌خواهیم سالانه ۹۰۰ کلاس درس را تخریب و بازسازی و سالانه ۸۰۰ کلاس درس را مقاوم سازی کنیم. همچنین سالانه می‌خواهیم ۱۰۲۰ کلاس درس را احداث کنیم. ما در برنامه هفتم و هشتم می‌توانیم مشکل فضای آموزشی استان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین در استان تهران از مشکلات اساسی است و نیاز به پیگیری‌های جدی دارد. شهر تهران و هم شهرستان‌ها که چالش ماست یکی مشکل زمین است و دیگری اعتبارات است.

زارع اضافه کرد: اعتبار مکفی از دیگر چالش‌های ما در اداره نوسازی است و باید بر اساس شاخص پایتخت انجام شود.

وی ابراز کرد: راهکارهایی که باید انجام شود در خصوص فضای آموزشی است و باید کارگروه‌های استانی در خصوص مولدسازی انجام شود. جذب خیرین نیز هر ساله در قالب جشنواره‌ها انجام می‌شود و امسال سعی می‌کنیم با نوآوری بهتر از سال‌های گذشته انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته