دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چشم دل‌هایی که به مدینه منور شد

چشم دل‌هایی که به مدینه منور شد
زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه خوب فهمیده‌اند که گُستره‌ دین اطاعتِ ساده و دلیِ اوامرِ خُداست و به همین دلیل است که هزاران کیلومتر دورتر برای عزیزان خود بهترین‌ها یعنی زیارت حرم پیامبر و امامان بقیع را آرزو می‌کنند.
کد خبر : 914349

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیامبر ما محمد نبی (ص) آمد تا بگوید که دین قبولِ ساده و صادقانه توحید است و عدل و معاد و نَبوّت و امامت و اصول و فروع و فقه و شریعتِ دینی برای مردم است و بس. مردم هم با قلب خود، دین را به سادگی می فهمند و عارفانه هایش را مانند همین خوش و بش ساده از پشت تلفن همراه با عزیزانشان قسمت می کنند.

زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه خوب فهمیده اند که گُستره دین اطاعتِ ساده و دلیِ اوامرِ خُداست در خواندنِ نماز و گرفتنِ روزه و رفتن به حجّ و دادنِ خمس و زکات، خدمت به خلق و پرهیز از گناه  و ارادت به ائمه ی اطهار حتی از پشت دیوارهای جنت البقیع که آرزوی نه تنها بانوان زائرشهر پیامبر بلکه در دل هر مسلمان بویژه شیعیان است.

بدون شک اگر حق بود که تمامی عبادات در خلوت و خاموشی انجام بگیرد به زمزمه یا در دل، اذان را بر بلندای مناره ها با صوتِ بلندِ دلنشینِ پُرطنین نمی‌گفتند و اعتبارِ نمازِ جمعه‌ جماعت را مولای مُتّقیانِ جهان صدبار بیش از نمازِ در خلوت نمی دانست و خداوند هم، مُقرّر نمی داشت که جملگیِ مسلمانان که حج برایشان واجب است، در موسم حج، گِردِ هم آیند و به فریادی جهان لرزان، از گناه و جُرم و کُفر، برائت بطلبند؛ اما امان ازشرایطی که  زائر نتواند از اعماق دلش غرق راز و نیاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته