دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 14:00
در گفت‌وگو با آنا؛

رأفت: هم پرسپولیس از اشتباهات داوری سود برده و هم استقلال/تیم نکونام قهرمانی را تعارف زد

رأفت: هم پرسپولیس از اشتباهات داوری سود برده و هم استقلال تیم نکونام قهرمانی را تعارف زد
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: پرسپولیس و استقلال به طور مساوی از اشتباهات داوری سود کرده‌اند.
کد خبر : 914281

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر بخت بیشتری نسبت به استقلال برای کسب عنوان قهرمانی دارد، اظهار کرد: همانند فصل گذشته که سپاهان در صدر جدول بود و با تساوی خانگی برابر ملوان بندرانزلی، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کرد و در پایان فصل قهرمان نشد، این فصل هم استقلال با تساوی در خانه نساجی مازندران، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف زد و در هفته آخر هم نمی‌تواند به صدر برگردد و پرسپولیس قهرمان می‌شود. 

هواداران مالک اصلی پرسپولیس هستند

وی افزود: وقتی از یک تیم حرفه‌ای در فوتبال ایران صحبت می‌کنیم مقصود پرسپولیس است، چون می‌داند در نیم فصل دوم چگونه امتیاز جمع کند و شاهد بودیم این فصل هم آن قدر در بازی‌های نیم فصل دوم خوب امتیاز گرفت که در نهایت از استقلال هم رد شد و هفته آخر با شکست تیم خوب مس رفسنجان، برای نهمین بار جشن قهرمانی می‌گیرد. هواداران مالک اصلی پرسپولیس هستند، این تیم در خانه شمس آذر هم تنها نبود، کما اینکه در خارج از ایران هم تماشاگر دارد. پرسپولیس در روز بازی با مس شاهد حمایت کامل هوادارانش است و بازی را از حریف می‌برد. نتیجه بازی استقلال با پیکان هم اهمیتی نخواهد داشت وقتی پرسپولیس با برتری مقابل مس قهرمان می‌شود.

بدون VAR شائبه در مورد اشتباهات داوری تمام نمی‌شود

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد اینکه استقلالی‌ها معتقدند پرسپولیس با اشتباهات داوری در صدر جدول است، عنوان کرد: ۸ سال است که VAR در فوتبال جهان استفاده می‌شود، اما در ایران تنها برای دو سه بازی مهم شاهد VAR بودیم. در نبود این تکنولوژی طبیعی است که شائبه در مورد اشتباهات داوری تمام نمی‌شود. این فصل پرسپولیس و استقلال از اشتباهات داوری نفع برده‌اند. این موضوع قابل کتمان نیست، چون فیلم اشتباهات داوران موجود است. مخصوصاً در نیم فصل اول اشتباهات داوری بیشتر بوده، البته چنین اشتباهاتی سهوی بوده، اما نباید آنها را انکار کرد. مقصر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است که نتوانستند VAR را بیاورند تا شک و شبهه‌ها از بین برود.اگر چنین نرم افزار‌هایی بودند شاید پرسپولیس و استقلال الان در کورس قهرمانی تنها نبودند.

به جای لذت بردن از فوتبال زجر می کشیم

رأفت تأکید کرد: باید تکنولوژی‌های روز دنیا را بیاورند، آن وقت می‌توان از فوتبال پاک سخن گفت. حداقل با VAR بالغ بر ۸۰ درصد مشکلات داوری حل می‌شد ولی وقتی نیست، خود تیم ها دست به کار می‌شوند و فقط از جانب تیم‌شان می‌گویند. هر جایی هم که به سودشان داوران اشتباه کردند اشاره‌ای به آن نمی‌کنند. تنش میان تیم‌ها و هواداران آنها به همین دلیل رخ می‌دهد که در شأن و شخصیت و فرهنگ مردم ایران نیست. پیشکسوتانی هم پیدا می‌شوند که احترام همدیگر را حفظ نمی‌کنند. رُک می‌گویم که پرسپولیس و استقلال به طور مساوی از اشتباهات داوری سود کرده‌اند. اگر می‌خواهیم جنجال‌های داوری تمام شود از فصل بعد حتماً در تمام بازی‌ها از VAR استفاده شود تا عدالت واقعی را در فوتبال ایران ببینیم. دیدیم که سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا ۱+۱ شد و لیگ ششم آسیا شدیم. اگر به خودمان نیاییم شرایط بدتر از این هم می‌شود. نمی‌دانم شاید مردم راضی هستند که از امکانات روز داوری بی‌بهره باشیم و به جای لذت بردن از فوتبال، زجر بکشیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته