دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1403 - 14:11
یک فعال صنعتی عنوان کرد؛

وجود بیش از 490 شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی

وجود بیش از 490 شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی
مدیرعامل یک شرکت صنعتی گفت:‌ تعداد ۴۹۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی در ایران وجود دارد؛ اما حجم بسیار کمی در حوزه فناوری فعال هستند.
کد خبر : 914274

هلن پورمظاهری مدیرعامل یک شرکت صنعتی در حاشیه رویداد صدرا در دانشگاه آزاد شهرقدس به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ظرفیت‌های زیست‌شناسی از مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار در رونق اقتصادی بسیاری از کشور‌هاست که توجه به آن در ایران نیز به دلیل وجود ظرفیت‌های بالقوه طبیعی، ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه کار و فعالیت شکل تازه‌ای به خود گرفته و به سوی کارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است، اضافه کرد: در این شرایط خطیر کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‌کنند.

این کارشناس حوزه صنعت غذایی ادامه داد: تعداد ۴۹۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی در ایران وجود دارد؛ اما حجم بسیار کمی در حوزه فناوری فعال هستند.

پورمظاهری افزود: توسعه فرهنگ کارآفرینی نوآورانه، تجاری‌سازی دستاورد‌های تحقیقاتی و افزایش تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه بیوتکنولوژی باید به‌منظور ارائه خدمات تخصصی و عمومی تقویت و شتاب‌دهنده‌ها برای حمایت کسب‌وکار‌های نوپا راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: اشتیاق و تعهد، نگرش مثبت به ریسک، اخلاق حرفه‌ای، انعطاف‌پذیری، همکاری و ارتباطات مؤثر، پایداری و به‌روز ماندن ازجمله ویژگی‌های لازم کارآفرینی در علوم زیستی است و شرکت‌های موفقی در این صنعت فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته