دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 08:24
فرماندار شهرقدس:

مدیران شرکت‌های صنعتی از ظرفیت دانشجویان برای اشتغالزایی بهره ببرند

مدیران شرکت‌های صنعتی از ظرفیت دانشجویان برای اشتغالزایی بهره ببرند
فرماندار شهرستان قدس عنوان کرد: مدیران شرکت‌های صنعتی و تولیدی باید از ظرفیت دانشجویان درراستای اشتغالزایی وهم‌افزایی بهره گیرند.
کد خبر : 913849

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس در حاشیه گشایش از «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: این دانشگاه با برگزاری نمایشگاه صدرا که ۵۲ شرکت تولیدی، صنعتی دارویی منطقه در آن حضور دارند زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و نحبگان متقاضی بازار کار با صاحبان صنایع و شرکت‌ها مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ شرکت تولیدی، صنعتی، دارویی و دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در قالب نمایشگاه صدرا حضور دارند که یک ظرفیت است، ادامه داد: مدیران شرکت‌های صنعتی و تولیدی باید از ظرفیت دانشجویان درراستای اشتغالزایی وهم‌افزایی بهره گیرند و از توان نخبگان متخصص برای تکمیل کادر اداری متخصص و متعهد بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان قدس یادآور شد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از ضروریات است و ایجاد اشتغال و توسعه نیازمند برقراری ارتباط بین این دو حوزه است.

گلی‌کانی به برگزاری جلسات و بازدید‌های مختلف با محور اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: باید در گام نخست نگرش جوانان را نسبت به شغل تغییر داده و به سمت تولید، صنعت سوق دهیم، چراکه این امکان وجود ندارد که همه افراد در فضای اداری ادارات و نهاد‌ها جذب شوند.

وی با بیان اینکه باید تلاش‌مان توسعه شهرستان قدس باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف فناوری، پژوهشی، اشتغالزایی و تربیت نیروی متخصص و متعهد است و باید از این توانمندی‌ها درراستای اشتغال پایدار و ارتباط با حوزه صنعت بهره برد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قدس با بیان اینکه انتظار داریم به‌عنوان مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی با بهره‌مندی از توانمندی‌های شهرستان، بستر‌ها را برای ایجاد اشتغال جوانان مهیا کنیم، گفت: نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از ضعف‌ها محسوب می‌شود و ایجاد اشتغال و توسعه نیازمند برقراری ارتباط بین این دو حوزه است.

فرماندار شهرستان قدس با تأکید بر اینکه اشتغال و رونق اقتصادی در گرو ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت است، متذکر شد: حمایت از شرکت‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی گامی اساسی در راستای اشتغالزایی جوانان دانشجو و رونق کسب و کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته