دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 08:58
افشاری:

کشور به تربیت مدیران تراز انقلاب در رشته‌های علوم انسانی نیاز دارد

کشور به تربیت مدیران تراز انقلاب در رشته‌های علوم انسانی نیاز دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران گفت: اگرچه نیاز صنعت به رشته‌های فنی است، اما کشور به تربیت مدیران تراز انقلاب در رشته‌های علوم انسانی احتیاج دارد که در این زمینه کم‌کاری شده است.
کد خبر : 913860

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه) در بازدید از نمایشگاه صدرا با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی به جوانان و دانشجویان در این واحد دانشگاهی گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده اشتغال در شهرستان قدس است که نمایشگاه صدرا برای رفع این خلأ و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با شرکت‌ها، نوع فعالیت و تولیدشان و آشنایی شرکت‌های صنعتی با دانشجویان و نخبگان برای ورود به بازار کار و اشتغال‌آفرینی است.

وی بیان کرد: دغدغه به‌کارگیری مهارت و دانش در صنعت با برگزاری رویداد‌هایی مانند صدرا رفع می‌شود؛ چراکه صدرا فاصله بین صنعت و دانشگاه را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه) عنوان کرد: ورود دانشجویان به بازار کار پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، بدون داشتن مهارت موجب شده تا این جوانان در اشتغال دچار چالش شوند.

افشاری متذکر شد: دانشجویان در کنار آموزش‌های تئوری در دانشگاه، با حضور در واحد‌های صنعتی به طور عملی آموزه‌های دانشگاهی را اجرا می‌کنند و این کار فرصتی برای مهارت‌آموزی، اشتغال‌آفرینی و رفع نیاز‌های صنعتی را فراهم می‌کند.

وی، علوم انسانی را یکی از مهم‌ترین رشته‌های کشور دانست و مطرح کرد: اگرچه نیاز صنعت به رشته‌های فنی و صنعتی است، اما کشور نیاز به تربیت مدیران تراز انقلاب در رشته‌های علوم انسانی دارد که در این زمینه کم‌کاری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه) گفت: نمایشگاه صدار با ۵۲ شرمت فعال صنعتی تا ۱۰ خرداد در این واحد دانشگاهی مستقر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته