دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 15:51
افشاری به آنا خبر داد؛

فعالیت ۱۱ حوزه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد شهرقدس/ ۶۵ دانشجو به صنعت معرفی شدند

فعالیت ۱۱ حوزه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد شهرقدس  ۶۵ دانشجو به صنعت معرفی شدند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با اعلام فعالیت ۱۱ حوزه صنایع خلّاق در این دانشگاه گفت: در قالب طرح پویش و ارتباط با صنعت ۶۵ دانشجو به صنعت معرفی شدند.
کد خبر : 933263

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست هم‌افزایی مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان شهرستان قدس با حضور دانشگاهیان به میزبانی سالن کنفراس امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: کارگروه اشتغال شهرستان جلسه تخصصی خود را در دانشگاه آزاد برگزار کرد و در طول دوران مسئولیت خود بیشترین تلاش‌مان این بوده که ارتباط دانشجویان را با صنعت‌گران و کارآفرینان موفق منطقه برقرار کنیم که حس اعتماد امید، توانمندی و خودباوری در دانشجویان افزایش دهیم و فرهنگ اشتغال را در دانشجویان ایجاد کنیم.

حامد افشاری با اشاره به موضوع خودباوری در دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: خودباوری در دانشجویان می‌تواند موجب ثمرات و خیر و برکات باشد تا دانشجویان در درون خود این باور را داشته باشند که توانایی دارند و می‌توانند، بنابراین نخستین بحث ما ترویج خودباوری و فعل توانستن است.

وی توضیح داد: در ارتباط با صنعتگران توانستیم با توجه به تقاضا‌ در صنعت و دانشجویانی که علاقه‌مند به فعالیت در صنایع هستند ارتباط لازم را برقرار کنیم و از نمایشگاه صدرا که در حوزه دانشگاه برگزار شد تعدادی از دانشجویان به صنعت معرفی و ۶۵ نفر در صنعت جذب و مشغول به کار شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تبیین کرد: از دیگر برنامه‌های ما در موضوع کارآفرینی، رشد و صنایع نوآوری تعدادی از تیم‌ها آمدند و موضوع تیم‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌‌اندازی کردند و با توجه به اینکه در صنایع خلّاق و فناوری‌های فرهنگی ۱۱ حوزه صنایع خلّاق داریم و در این حوزه‌ها دانشجویان کارآفرینی و ایجاد اشتغال کردند، بنابراین با فرهنگ‌سازی و ارتباط با صنعت می‌توان مسیر خوبی را برای اشتغال دانشجویان مهیا کرد.

افشاری عنوان کرد: دانشگاه و صنعت برای مستحکم‌تر شدن ارتباطات در تلاش است فناوری‌هایی که حاصل فعالیت تیم‌های فناور و نوآور است را وارد صنعت کند و با نشست‌ها تخصصی با تیم‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت و افراد مطرح علمی گام‌های مؤثر و خلّاق در صنعت بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب