دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 14:06
سلطانی:

طرح پویش آموزش، پژوهش و فناوری را کاربردی‌تر می‌کند

طرح پویش آموزش، پژوهش و فناوری را کاربردی‌تر می‌کند
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه طرح پویش آموزش، پژوهش و فناوری را کاربردی‌تر می‌کند، گفت: یکی از مؤلفه‌های ایجاد اشتغال، مهیا کردن شرایط اشتغال است.
کد خبر : 914238

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، نشست مشترک وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و معاونان اشتغال و تعاون آن اداره و معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار و موضوع اجرایی شدن طرح پویش مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، هدف از اجرای طرح پویش را فراهم کردن شرایط اشتغال و ارتقای کار آمادگی دانشجویان از طریق توأم کردن آموزش تخصصی و مهارت حرفه‌ای و ایجاد ارتباط و پیوند نظام‌مند میان دانشگاه، صنعت و جامعه عنوان کرد.

حسن سلطانی عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های ایجاد اشتغال، فراهم کردن شرایط اشتغال است؛ به گونه‌ای که آموزش، پژوهش و فناوری کاربردی باشد و با تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع گوناگون این تعامل دوسویه گسترش یافته و نیروی انسانی توسط دانشگاه برای صنعت پرورش می‌یابد.

وی افزود: به این ترتیب، دانشجویان همگام با تحصیل به فعالیت در صنعت مشغول شده و صنعت به‌عنوان حامی این دانشجویان، توانمندی آنها را برای فعالیت در عرصه محیط واقعی کار افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به تحقق طرح پویش تشریح کرد: این طرح منجر به تحول نظام آموزش عالی و تربیت نیرو‌های انسانی ماهر برای صنعت و بنگاه‌های اقتصادی ـ اجتماعی می‌شود.

سلطانی متذکر شد: در طرح پویش دانشکده مهارت و کارآفرینی با مراکز صنعتی، اداری و تولیدی تفاهم‌نامه امضا خواهد کرد و دانشجویان متقاضی پس از کسب حداقل مهارت‌ها و توانایی‌هایی لازم برای کارآموزی برای معرفی به ارگان یا نهاد مورد نظر گزینش می‌شوند و می‌توانند تا ۸ واحد (هر واحد حداقل ۱۲۰ ساعت) تحت عنوان کارآموزی پویشی در صنعت بگذرانند.

وی تبیین کرد: با توجه به نوع قرارداد دانشگاه با ارگان و نهاد مورد نظر امکان پرداخت کمک هزینه تحصیلی از سمت ارگان یا نهاد مربوطه به حساب شهریه دانشجو میسر است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تبیین کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازارکار می‌شوند.

خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم ضمن استقبال از طرح پویش بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته