دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1402 - 13:22

راه‌اندازی کسب‌وکار‌های مبتنی بر ظرفیت‌ روستا با کمک دانشگاه

راه‌اندازی کسب‌وکار‌های مبتنی بر ظرفیت‌ روستا با کمک دانشگاه
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: راه‌اندازی کسب و کار‌های مبتنی بر ظرفیت‌ها و مزایای موجود در روستا با بهره‌گیری از حضور تسهیلگران روستایی با کمک دانشگاه زمینه را برای ارتقای این فعالیت‌ها مهیا می‌کند.
کد خبر : 893222

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هماهنگی برگزاری دوره تسهیلگران روستایی در اداره‌کل امور روستایی استانداری فارس برگزار شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر جایگاه مهم روستا‌ها به‌عنوان منابع ارزشمندی برای نیروی انسانی و منابع طبیعی و اقتصادی اظهار کرد: از آنجا که در جامعه فعلی روستائیان نقش مهم و استراتژیکی را در پویایی اقتصاد برعهده دارند؛ بنابراین راه‌اندازی کسب و کار‌های مبتنی بر ظرفیت‌ها و مزایای موجود در روستا با بهره‌گیری از حضور تسهیلگران روستایی با کمک دانشگاه آزاد می‌تواند زمینه را برای ارتقای این فعالیت‌ها مهیا کند.

حسن سلطانی افزود: برگزاری دوره آموزشی تسهیلگران روستایی که در سال ۱۴۰۲ برعهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشتنه شده، این امکان را ایجاد کرده تا دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با توجه به نقش اجتماعی که در ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی برعهده دارد با استفاده از ظرفیت استادان و اعضای هیئت علمی به برگزاری بهتر این دوره کمک کند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس هم یادآور شد: توسعه فعال روستا‌ها وابسته به شکل‌گیری نقش تسهیلگران به‌عنوان رابطان محلی در روستاست.

حامد رستمی ابراز امیدواری کرد که مخاطبان این دوره با دریافت آموزش‌های کاربردی و اثرگذار بتوانند برنامه‌ریزان مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی روستا‌های استان فارس شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته