دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 13:20
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

دادگاه‌های برخط؛ ابتکاری برای ارتقای علمی دانشجویان حقوق

دادگاه‌های برخط؛ ابتکاری برای ارتقای علمی دانشجویان حقوق
مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد شاهرود گفت: دانشجویان باید در کنار دروس تئوری به شکل عملی هم با شیوه دادرسی، دفاعیات و دیگر جریانات دادگاه‌ها آشنا شوند در همین راستا برای ارتقای سطح علمی آنان دادگاه‌های برخط برگزار می‌شود.
کد خبر : 914142

عسل عظیمیان مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر ارتقای سطح علمی دانشجویان حقوق اظهار کرد:‌ با همکاری دادگستری شهرستان شاهرود و در راستای ارتقای علمی دانشجویان حقوق این واحد دانشگاهی با توجه به توافقی که صورت گرفت دانشجویان می‌توانند در دادگاه‌های برخط شرکت کنند.

وی افزود: طبق توافق‌نامه‌ای که با دادگستری شهرستان شاهرود انجام شده دانشجویان رشته حقوق می‌توانند علاوه بر این دادگاه‌های حقوقی برخط به‌طور برنامه‌ریزی شده از دادگاه‌های حضوری نیز در شعب دادگاه‌های شهرستان شاهرود استفاده کنند.

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هدف از این برنامه‌ریزی را برخورد عملی دانشجویان با محیط دادگاه‌ها اعلام و گفت: اعتقاد ما بر این است که دانشجویان باید در کنار دروس تئوری به شکل عملی هم با شیوه دادرسی، دفاعیات، خواهان، خوانده، فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی و دیگر جریانات دادگاه‌ها آشنا شوند تا در آینده با دست پر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. در این رابطه کارگاه‌های مهارتی نیز در دستور کار بوده که بعضی انجام شده و برخی نیز در آینده انجام خواهد شد.

دادگاه‌های برخط؛ ابتکاری برای ارتقای علمی دانشجویان حقوق

عظیمیان بیان کرد: اکنون با راه‌اندازی دفتر حقوقی و معاضدت قضائی در دانشگاه، بخشی از هدف آشنایی عملی دانشجویان با محیط‌های دادگستری محقق و به تازگی با همکاری اداره روابط عمومی دانشگاه وب پیج این دفتر نیز با امکان تعامل با دانشجویان و انعکاس فعالیت‌های این دفتر راه‌اندازی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان از فرصت‌های پیش‌آمده بیشترین بهره را ببرند، ادامه داد: رشته حقوق یکی از حساس‌ترین رشته‌های دانشگاهی بوده که با سرنوشت مردم تلفیق شده؛ بنابراین دانشجویانی که از این رشته دانش‌آموخته می‌شوند باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند؛ چراکه در آینده بر مسند‌های مهمی مانند قضاوت، وکالت، سردفتری و کارشناسان دادگستری می‌نشینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته