دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 09:02

رویداد صدرا؛ بازمهندسی ارتباط صنعت و دانشگاه

رویداد صدرا؛ بازمهندسی ارتباط صنعت و دانشگاه
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت:‌ رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه یک بازمهندسی و بازطراحی از ارتباط صنعت و دانشگاه و پیوند و آشتی دانشجویان با صنعت بدون هیچ واسطه است.
کد خبر : 913855

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در بندرانزلی با شرکت ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی و با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

مجتبی ملکی‌چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، دانشگاهی است که در سال ۱۳۶۱ با کمک یک میلیون تومانی حضرت امام(ره) به‌عنوان نهال جوان، آغاز به فعالیت کرد و اکنون افتخار دارد بعد از گذشت چهار دهه فعالیت علمی به شجره طیبه و درختی تنومند در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده این دانشگاه یکی از برکات نظام و انقلاب اسلامی یوده که به تنهایی ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال خدمت‌رسانی است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه و شعار سال آن است که دانشگاه سکوی مبدل دانایی به توانایی باشد. سکوی مبدل دانایی به توانایی بدان معنا یوده که در دانشگاه با استفاده از دانش در ارتباط و پیوند با صنعت و مهارت، کارآموزی و بازار کار ارتباط برقرار کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: این دانشگاه توانست در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۰ دانشمند برتر یک درصد، دو درصد و سه درصد و سرآمد علمی به کشور معرفی کند که این نشان‌دهنده ظرفیتی است که باید از این ظرفیت نخبگانی در راستای مهارت و کارآفرینی استفاده کرد. این موضوع مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری بوده که در سال ۱۴۰۳، بحث جهش تولید را خواهیم داشت، یعنی باید بتوانیم از این جهش، در توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر خرد، دانایی و تعقلی که در مجموعه این دانشگاه وجود دارد، استفاده کنیم.

ملکی‌چوبری با برشمردن مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، بیان کرد: یکی از مأموریت‌های این دانشگاه، توسعه دانشکده مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی تعلیم و تربیت در سال جاری است؛ بنابراین در راستای اقتصاد جهانی و توسعه کشور و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانیم پیوند بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم و رویداد صدرا یکی از مأموریت‌های این دانشگاه بوده که صنایع مختلف در این فرصت ایجاد شده در دانشگاه‌ها، شرکت و صنعت خود را عرضه می‌کنند و علاوه بر اینکه در این فرصت ایجاد شده، دانشجویان با صنایع مختلف آشنا می‌شوند، صنایع نیز با نیرو‌های متخصص، متعهد و جوان در واحد‌های دانشگاهی آشنا خواهند شد.

وی تأکید کرد: دانشجویان در کنار علم‌آموزی و خردورزی در دانشگاه با مهارت‌آموزی در صنعت نیز آشنا خواهند شد در نتیجه، رویداد صدرا، حلقه مفقودشده بین صنعت و دانشگاه بوده؛ این رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه، یک باز مهندسی و بازطراحی از ارتباط صنعت و دانشگاه و پیوند و آشتی دانشجویان با صنعت بدون هیچ واسطه است. آن چیزی که دانشجویان در کلاس درس، در حال فراگیری و یادگیری آن هستند در عمل و اجرا مانند شکافی بوده که هدف رویداد صدرا از بین بردن این شکاف و خلأ است. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان توضیح داد:‌ نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و با مشارکت منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی در فضای حدود ۷۰۰ مترمربع در محوطه این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود. این رویداد در سه روز و با حضور ۳۵ غرفه از صاحبان صنایع تولیدی و خدماتی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد که در این مدت دانشجویان با صنایع مختلف حاضر در این نمایشگاه آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته