دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1403 - 19:43

القسام: «آساف همامی» فرمانده ارشد اسرائیلی در اسارت ما قرار دارد

القسام: «آساف همامی» فرمانده ارشد اسرائیلی در اسارت ما قرار دارد
گردانهای عزالدین القسام خبر داد که فرمانده لشکر جنوبی ویژه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت نیروهای مقاومت درآمده و زنده است.
کد خبر : 913026

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز پنجشنبه خبر داد که «آساف همامی» فرمانده لشکر جنوبی ویژه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی کشته نشده و در اسارت این گروه قرار دارد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» آذر ماه گذشته مدعی شده بود که رزمندگان القسام، همامی را در ساعت‌های ابتدایی شروع عملیات طوفان الاقصی از پای درآوردند.

به گفته یدیعوت، همامی فرمانده لشکر جنوبی منطقه غزه بود که یکی از قدرتمندترین لشکر‌های ارتش اسرائیل به شمار می‌رفت.

او پیش از این و در سال ۲۰۱۰ نشان عالی خدمت (گابی) را از رئیس ستاد کل ارتش رژیم‌صهیونیستی دریافت کرده بود.

وی همچنین از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نیز فرماندهی آموزش به کماندو‌های اسرائیلی را به عهده داشت. این روزنامه اسرائیلی مدعی شده بود که نیرو‌های حماس درحالی که لباس نظامیان اسرائیلی را به تن داشتند او را کشتند.

پیش از این، فرمانده گشت اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بود: همامی ما را دیوانه کرده بود، او همیشه ما را از حمله غافلگیرانه حماس می‌ترساند. ما نیز حس می‌کردیم که حماس برای عبور از مرز‌های غزه برنامه‌ریزی می‌کند.

القسام ۲۸ اردیبهشت ماه گذشته هم خبر داد که ۲۰ نظامی و افسر ارتش اشغالگر را از پا در آورده و ۶۱ نظامی دیگر را زخمی کرده است.

رزمندگان حماس ۲۷ اردیبهشت هم از یک کمین علیه نظامیان اسرائیلی در اطراف مسجد «التابعین» واقع در شهر رفح (جنوب نوار غزه) خبر دادند و گفتند که رزمندگان القسام موفق شدند یک گروه از نظامیان صهیونیست را به دنبال خود بکشند و یک بمب ضد نفر در میان آنان منفجر کنند. در جریان این کمین، پنج نظامی اسرائیلی کشته و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

شاخه نظامی حماس، همچنین خبر داد که یک گروه از نظامیان اسرائیلی که در یک خانه در محله «التنور» در شرق شهر رفح در جنوب غزه مخفی شده بودند، در کمین نیرو‌های مقاومت گرفتار شدند.

تلفات سنگین اشغالگران در غزه تا حدی است که چندی پیش ۹۰۰ تن از خانواده‌های نظامیان اسرائیلی در نامه‌ای به کابینه جنگ و شخص نتانیاهو، خواستند تا ارتش اسرائیل هیچ عملیاتی را در رفح آغاز نکند؛ آنها در نامه خود نوشتند: «برای جان فرزندان ما ارزش قائل شوید». با این حال اداره سانسور ارتش اسرائیل به عنوان یک نهاد رسمی، اجازه اعلام آمار واقعی تلفات را نمی‌دهد و آمار کشته و زخمی‌ها به شکل قطره‌چکانی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته