دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1403 - 11:00

رشیدی: حجازی درست می‌گفت که فوتبال ما پاک نیست/ برای استقلال زشت است که سرپرست ندارد

رشیدی: حجازی درست می‌گفت که فوتبال ما پاک نیست  برای استقلال زشت است که سرپرست ندارد
پیشکسوت تیم استقلال گفت: خدا بیامرز ناصر حجازی وقتی زنده بود گفت که فوتبال ما ناپاک است.
کد خبر : 912765

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه مقابله با فساد پس از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم متوقف نشده، اظهار کرد: فساد در فوتبال موضوع جدیدی نیست. از دیرباز بوده و در تمامی سال‌های گذشته ادامه داشته است. بارها گفته شده که فوتبال ما ناپاک شده، اما توجهی که باید به این مسئله مهم نشده است. فساد ادامه‌دار موضوعی است که نمی‌توان آن را رد کرد، اما تا زمانی که حکمی صادر نشود امکان آن وجود ندارد موضوع را شکافت و به کسی اتهام زد.

ریشه فساد باید خشکانده شود

وی ادامه داد: فقط فوتبال نبوده که درگیر فساد بوده، اختلاس‌های بزرگی که در کشور شده نیاز به برخورد جدی مسئولان قضایی را دارد و فوتبال هم نباید از این برخورد مصون بماند. آنهایی که در فوتبال دست به فساد می‌زنند تنها نیستند و حتما همدستانی هستند که توانسته‌اند در بدنه فوتبال نفوذ کنند. من دو مرتبه به چشم فساد در فوتبال را دیدم و البته نمی‌توانم اسمی ببرم، چون نتوانستم سندی تهیه کنم. این اتفاقات تازگی ندارد و بیش از ۲۰ سال از آن اتفاقات گذشته است. اگر برخورد قاطعی با فاسدان شده بود تا به حال این قبیل ماجرا‌ها جمع شده بود. اینکه سرمربی یک تیم به مدیرعامل باشگاه گفته بود باید برای داوران در طول فصل مبلغی کنار بگذارید جای تأسف دارد. رابطان و دلالانی که فوتبال را به فساد کشانده‌اند باید محکوم شوند و البته کسانی که به آنها چنین مبالغی را می‌پردازند باید قطع و ریشه آن خشکانده شود تا فوتبال سالمی داشته باشیم. خدا بیامرز ناصر حجازی وقتی زنده بود درست گفت که فوتبال ما ناپاک است.

تکلیف سرپرست جدید استقلال مشخص شود

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه تیمش بدون سرپرست به مصاف رقبا می‌رود و تکلیف آتیلا حجازی به عنوان سرپرست جدید مشخص نشد، عنوان کرد: جای تعجب دارد که چرا استقلال سرپرست ندارد. زشت است که تیم سرپرست ثابت ندارد و برای استقلالی که میلیون‌ها هوادار دارد خیلی بد است. اگر مدیریت باشگاه با آتیلا حجازی صحبت کرده باید پیگیر کار او باشند تا هر چه زودتر کارت حضور او را روی نیمکت استقلال بدهند. خدا می‌داند که چه دلیلی دارد هنوز وضعیت سرپرستی حجازی در استقلال مشخص نشده است. اینکه بعد از چند هفته علت نگرفتن کارت سرپرستی حجازی گفته نشده، عجیب است و بهتر است شفاف گفته شود چرا سرپرست جدید استقلال اعلام نمی‌شود.

یک امتیاز ضامن حفظ صدرنشینی نیست

وی در خصوص بازی استقلال و نساجی مازندران در قائمشهر گفت: استقلال یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و طبیعتاً شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. ایراد‌هایی در تیم وجود دارد که باید درست شود. در نقل و انتقالات استقلال خوب عمل نکرد ولی تیم به ثباتی رسیده و مهم‌ترین نگرانی در کار‌های دفاعی است. اگر دقت بیشتری شود و اشتباهاتی در برنامه‌های تدافعی نشود، توانایی گلزنی برابر نساجی وجود دارد می شد دروازه حریف را باز کرد. البته این تیم هم برای سقوط نکردن نیاز به امتیاز دارد ولی استقلال در کورس قهرمانی است و نباید امتیاز از دست بدهد، چون یک امتیاز ضامن حفظ صدرنشینی نیست. تیم‌ها شناخت خوبی از یکدیگر دارند و تیمی موفق‌تر است که اشتباه کمتری کند و از اشتباه حریف بهتر استفاده کند. استقلال نسبت به پرسپولیس کمتر مهره روی نیمکت دارد ولی این دلیل نمی‌شود تا صدر جدول را در هفته‌های پایانی از دست بدهد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته