دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از یک مراسم متفاوت؛

تغییر برنامه‌های سالگرد دانشگاه آزاد در پی شهادت آیت‌الله رئیسی/ مهمان‌ ویژه‌ای که به جای سخنرانی خبر شهادتش رسید

تغییر برنامه‌های سالگرد دانشگاه آزاد در پی شهادت آیت‌الله رئیسی  مهمان‌ ویژه‌ای که به جای سخنرانی خبر شهادتش رسید
چهل و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تحت تاثیر شهادت رئیس جمهور و همراهانش قرار گرفت و به مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آنها تبدیل شد.
کد خبر : 912439

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل شهادت رئیس جمهور و همراهانش در ارتفاعات شهر ورزقان به مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان تبدیل و در سالن مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

قرار بود مهمان ویژه این مراسم آیت الله رئیسی باشد که متأسفانه با شهادت ایشان و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد، رنگ و بوی عزا گرفت و خبر شهادت خادم الرضا آیت الله ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران، امیرحسین عبداللهیان وزیر امور خارجه و سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه شهر تبریز و ... همه حاضران را داغدار کرده بود.

در ابتدا، مجری از مهمانان درخواست قرائت فاتحه‌ داشت، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم به علت از دست دادن رئیس جمهور حال و هوای خوبی نداشت و مدام بی‌صدا شانه‌هایش در غم از دست دادن آیت الله رئیسی و همراهانش تکان می‌خورد و از چشم‌هایش اشک سرازیر می‌شد.

این اتفاق ناگوار سبب شد که سخنران اول حجت الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان باشد. وی در ابتدای مراسم ضمن عرض تسلیت این شهیدان بزرگوار، حدیثی چند از امام هشتم قرائت کردند.

در ادامه هم فضای برنامه به علت مصیبت وارده با اجرای مداحی سوزناک اشک همه را درآورد.

توجه به دانشگاهیان؛ خصلت امام جمعه تبریز

در ادامه آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تسلیت شهادت رئیس جمهور، شهادت حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه آذربایجان شرقی و زنده نگه‌داشتن یاد وی اظهار کرد: آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم بسیار مردمی بودند و در مراسم اقشار مختلف به خصوص آنهایی که جزء چهره‌های مردمی به حساب می‌آمدند، حضور داشتند.

وی افزود: توجه به دانشگاهیان یکی از خصلت‌های ایشان و محور اتحاد در استان بودند با وجود تواضع که داشتند، اما همچنان مقتدر بودند و دائما سرزده از همه ارگان‌ها به خصوص خوابگاه‌های دانشجویی بازدید داشتند.

تغییر برنامه‌های سالگرد دانشگاه آزاد در پی شهادت آیت‌الله رئیسی/ مهمان‌ ویژه‌ای که به جای سخنرانی خبر شهادتش رسید

در ادامه، حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش گفت: آن چیزی که این راه به ارمغان می‌آورد این است که ما شیعیان امیرالمؤمنین هستیم و ما شیعیان اراده خود را بکار میگیریم تا مسیر فعلی را ادامه دهیم.

بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و تبریک ولادت امام هشتم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با نوع فعالیت‌های خود مسیر را در پیشرفت علمی مشخص می‌کند و معاونت‌های موضوعی بحثی است که معاونت‌ها به آن توجه می‌کنند.

در ادامه مراسم  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی خاص با حالت گریان داشت که موجب شد همه حاضران نیز بغض فروخورده خود را رها و اشک‌هایشان را سرازیر کنند.

در پایان این مراسم نیز محمدامین ایمانجانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان مداحی پرشوری داشت که باز هم حاضران تحت تاثیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته