دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

باید شیوه مطالعه دانش‌آموزان در آزمون نهایی بازنگری شود

باید شیوه مطالعه دانش‌آموزان در آزمون نهایی بازنگری شود
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تمرکز دانش‌آموزان بر کتاب درسی را مهم تلقی کرد و گفت: مهم‌ترین عامل افت تحصیلی دانش‌آموزان شیوه مطالعه است و بایستی بازنگری شود.
کد خبر : 911981

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عوامل بسیار متعددی در آزمون نهایی منجر به افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: سفارش بررسی افت تحصیلی دانش‌آموزان در پژوهشگاه انجام شده است و پژوهش علمی در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال گذشته ناشی از تغییر رویکرد در شیوه برگزاری آزمون بود. شیوه مطالعه دانش‌آموزان تاکنون هماهنگ با شیوه مطالعه در کنکور سراسری بود.

در آزمون‌های نهایی باید یادگیری عمیق شکل بگیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طبیعتا در شیوه مطالعه برای کنکور سراسری یادگیری عمیق شکل نمی‌گیرد و مطالعه مبتنی‌بر محفوظات، تکنیک‌ها و فرمول‌هاست و زمینه موفقیت دانش‌آموزان را فراهم می‌کند؛ لذا این شیوه در آزمون‌های نهایی جواب نمی‌دهد.

شیوه مطالعه دانش‌‌آموزان باید بازنگری شود

کاظمی تمرکز دانش‌آموزان بر کتاب درسی را مهم تلقی کرد و ادامه داد: لذا میانگین نمرات دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند. مهم‌ترین عامل افت تحصیلی دانش‌آموزان شیوه مطالعه است.

هدف‌گذاری پنج روز آموزشی در برنامه درس ملی

وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی درخصوص تغییرات تعطیلی آخر هفته و کیفیت آن بر آموزش، خاطرنشان کرد: آن چیزی که در برنامه درسی ملی آمده است، ۵ روز آموزشی هدف‌گذاری شده است و طبیعتا با تغییرات تعطیلی آخر هفته براساس قوانین موجود اتفاقی برای آن نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته