دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مثل ابراهیم» کتاب جدید و جذاب ناشر «سلام بر ابراهیم» در نمایشگاه کتاب

«مثل ابراهیم» کتاب جدید و جذاب ناشر «سلام بر ابراهیم» در نمایشگاه کتاب
مدیر انتشارات شهید ابراهیم هادی گفت: شهید علی خاوری شخصیت فوق العاده دارد و به دلیل شخصیت و شباهتی که به شهید هادی داشت، اسم کتاب را مثل ابراهیم گذاشتیم.
کد خبر : 910656

محسن عمادی مدیر انتشارات شهید ابراهیم هادی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برنامه‌های این نشر برای نمایشگاه کتاب گفت: برنامه امسال نمایشگاه خیلی تفاوتی با نمایشگاه‌های سال قبل اصولاً نباید داشته باشد و طبق همان رویه‌ای که سال‌های قبل نمایشگاه برگزار شده، ان شاء الله برگزار خواهد شد و تقریباً از ۱۱۵ عنوان کتابی که داریم فکر می‌کنم تقریباً ۹۰ عنوانش موجود است و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نشر چند کتاب جدید به نمایشگاه به همراه دارد، اظهار کرد: کتاب جانباز خاطرات مجاهد فرهنگی شهید حاج اکبرحاج اصغر عبداللهی جانبازجنگ تحمیلی و از فعالان فرهنگی است که ازپارسال تا امسال منتشر شده و ان شاءالله در نمایشگاه عرضه می‌شود. کتاب دیگرمان به نام کتاب روحت شاد مباد یک بخش از زندگینامه رضا و محمدرضا پهلوی است و واقعیت ماجرای پهلوی‌ها را از منابع مربوط به خودشان نشان می‌دهد یعنی با استفاده از خاطرات وزرای پهلوی و خاندان پهلوی مصاحبه‌هایی که داشتند، نوشته شده است.

مدیر نشر شهید هادی از انتشار کتاب دیگری به نام مثل ابراهیم خبر داد و گفت: مثل ابراهیم کتابی راجع به زندگینامه و خاطرات شهید مدافع حرم علی خاوری است که در سوریه مدافع حرم بوده و همانجا جانباز شیمیایی و مدتی بیمار می‌شود و بعد به شهادت می‌رسد. شهید علی خاوری شخصیت فوق العاده دارد و به خاطر شخصیت و شباهتی که به شهید هادی داشت، اسم کتاب را مثل ابراهیم گذاشتیم. این شهید هم از لحاظ ظاهری و هیبت و کردار و هم از نظر روش زندگی شباهت زیادی به شهید هادی داشته است.

وی درباره کتاب جدید دیگر این نشر اظهار کرد: کتاب رسم رفاقت خاطرات یکی از شهدایی است که در مراسم تشییع حاج قاسم به شهادت رسید. این شهید یکی از افرادی است که به شهید هادی و شهید ذوالفقاری خیلی علاقه داشت و کتاب‌های این شهدا را می‌خواند و حتی گوشه این کتاب‌ها یادداشت می‌نوشت.

عمادی درباره چالش‌های این نشر در نمایشگاه کتاب گفت: این سال‌ها فضایی داشتیم که تقریباً در روزهای شلوغ اصلاً جوابگو نبود و معمولاًجمعیت از دو طرف غرفه بیرون می‌زد و اگر فضای بزرگتری باشد خیلی کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهی. م حالا نه لزوماً قفسه کتاب‌ها را بخواهیم بیشتر کنیم بلکه فضایی باشد برای نشستن مردم چون ما در همان فضای کوچک هم یک میز و چهار پنج تا صندلی گذاشتیم تا مراجعان استراحتی داشته باشند و با فراغ بال کتاب‌ها را ببینند.

این فعال فرهنگی افزود: یکی از کارهایی که از پارسال تا امسال انجام دادیم تغییر طراحی جلدها و سبک کتاب‌ها از لحاظ بصری است وتقریبا سه چهار عنوان از کتاب‌های قدیم و پرمخاطبمان را طرح جلدش و تغییر دادیم؛ کتاب علمدار، کتاب کامبوزیا، کتاب سوسنگرد به جای منچستر و... که اینها تغییر طرح جلد داشتند. کتاب‌هایی را هم بافرمت طراحی جدید کار کردیم مثل کتاب جانباز، روحت شاد مباد، مثل ابراهیم و کتاب رسم رفاقت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته