دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| نویسنده کتاب «رونی یک پیانو قورت داده است»:

مسئله نوجوانان امروز «بی‌پناهی» است/ وقتی تصمیم به خودکشی «بهار» محور داستان می‌‎شود

مسئله نوجوانان امروز «بی‌پناهی» است  وقتی تصمیم به خودکشی «بهار» محور داستان می‌‎شود
نویسنده کتاب «نوجوانان» گفت: بزرگسالان تصور می‌کنند اینکه امکانات قابل توجه و بیشتری به نسبت دوران نوجوانی خود در اختیار فرزندان قرار می‌دهند، برای تحمیل رؤیا و آرزوهایشان به نوجوانان به‌ویژه دختران کافی است.
کد خبر : 910581

تیمور آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: هرچند نوجوانان امروز به نسبت نوجوانی دوره ما امکانات بیشتری دارند، اما از درد تنهایی و رهاشدگی رنج می‌برند تا جایی که دیده می‌شود ما بزرگتر‌ها امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار دادیم، اما به حال خود رها شده‌اند.

وی تأکید کرد: نباید رویای نوجوانان را از آنها گرفت و تصور کرد که نوجوان قدرت و حق تصمیم گیری ندارد و تصور شود باید و باید به نسخه بهتری از ما تبدیل شوند. بلکه در مقابل به رسمیت شناختن نوجوانان و خواسته‌ها و آرزوهایشان اهمیت دارد.

نویسنده کتاب «رونی یک پیانو قورت داده است» اضافه کرد: مسئله اصلی نوجوان امروزی بی‌پناهی او است و من کتاب رونی را بعد از مشاهده کلیپی از دو دختر اصفهانی که قبل از خودکشی‌شان ضبط کرده بودند، نوشتم.

آقامحمدی افزود: دراین کتاب، «رونی»  او به تولد دوستش بهار دعوت می‌شود و بهار تصمیم دارد بعد از تولد خودکشی کند که با ممانعت دوستانش نجات پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: وقتی کلیپ دختران اصفهانی را دیدم برایم این سؤال ایجاد شد که چگونه یک نوجوان در اوج زندگی و طراوت از دنیای زنده و روشن به سمت تاریکی و مرگ گام برمی‌دارد و چه اتفاقی او را به سمت مرگ و اندیشیدن به مرگ می‌برد.

به گفته این نویسنده «رونی که یک دختر ۱۴ ساله است بعد از اتفاقات قابل توجهی در زندگی از یک دختر خجالتی که قدرت نه گفتن ندارد به یک دختر مصمم و علاقه‌مند به زندگی تبدیل می‌شود. موضوعی که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «رونی یک پیانو قورت داده» و «تو خواب میکاییل هستی» در نشر مهرک در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، اضافه کرد: همچنین کتاب ویژه بزرگسالان با عنوان «همه» نیز در نشر شهرستان ادب عرضه شده است.

لازم به یادآوری است سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته