دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 13:23

کلاهبرداری میلیاردی با عتیقه‌های قلابی/ حضور پلیس، ترفندی برای فرار از دست مالباختگان

دو مرد جوان با جلب اعتماد مالباختگانشان، خود را فروشنده عتیقه معرفی کرده و عتیقه‌های قلابی را با ترفندی خاص به آنها می‌فروختند. دو متهم جوان تاکنون به 5 کلاهبرداری با ارزش 6 میلیارد و 770 میلیون ریال اعتراف کرده‌اند.
کد خبر : 91018

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسفند سال گذشته مرد جوانی به پلیس شهرستان زرندیه استان مرکزی رفت و کلاهبرداری سه میلیاردی توسط دو فرد ناشناس را اطلاع داد.


او به افسر پرونده‌اش گفت: مدتی قبل با دو مرد جوان آشنا شدم، دو مرد جوانی که در کار خرید و فروش عتیقه بودند. رفتارهای آنها طوری بود که باعث جلب اعتماد من شد و از آنجایی که آنها عتیقه‌های قدیمی برای فروش داشتند، با آنها معامله کردم. سه میلیارد ریال در ازای عتیقه‌هایی که در خارج از شهر دفن شده بود.


شاکی جوان ادامه داد: بعد از تحویل پول، همراه آنها به خارج از شهرستان رفتیم تا عتیقه‌ها را از زیر خاک درآوریم. حین کندن زمین، ناگهان دو مرد جوان شروع به سر و صدا کرده و وانمود کردند که پلیس ما را شناسایی کرده است. با این ترفند که دستگیر نشوند، از آنجا فرار کردند. بعد از رفتن آنها و بیرون آوردن عتیقه‌ها، متوجه شدم که تقلبی بوده و در دام کلاهبرداری دو مرد جوان گرفتار شده‌ام.


با شکایت مرد جوان، رسیدگی به این پرونده آغاز شد و دو متهم این پرونده دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که فروشندگان عتیقه‌جات قلابی در دو استان قم و تهران نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده‌اند.


سرهنگ داود ناظمی، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه با اعلام این خبر گفت: میزان کلاهبرداری دو مرد جوان به این شیوه 6 میلیارد و 770 میلیون ریال بوده است. تحقیقات در این خصوص و شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته