دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا:

قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه‌اندازی می‌شود/ دانشگاه باید مسئله‌محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!

قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه‌اندازی می‌شود  دانشگاه باید مسئله‌محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شرف راه‌اندازی هوش مصنوعی در مقطع PHD هستیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشکلات سلامت مردم با اقدامات پیشگیری قابل حل است.
کد خبر : 900202

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا که امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) در سالن همایش‌های بین‌الملل دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۱۸۰ سال از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گذرد.

وی افزود: وامدار و فرزندان صاحبان علم در تمام رشته‌ها هستیم و دانشمندان ایران در قرن‌های گذشته و در قرن جدید به‌خوبی درخشیده‌اند.

قناعتی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۳۰ تفاهم‌نامه با بیش از ۳۰ کشور جهان منعقد کرده که اجرایی شده است و تحولات بزرگی نه‌تنها در حوزه‌های پزشکی بلکه در مقاطع PHD را رقم زده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در شرف راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در مقطع PHD هستیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشکلات سلامت مردم با اقدامات پیشگیری قابل حل است، مثلا تعدادی از مبتلایان به فشار خون و بیماری قند را شناسایی کرده‌ایم که از بیماری خود آگاه نبودند و اگر شناسایی نمی‌شدند ۱۰۰ میلیون تومان بر درمان هر بیمار در کشور افزوده می‌شد.

قناعتی گفت: بیش از ۱۸۰ محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده و این رقم از آمار تمام دانشگاه‌های فنی بیشتر است؛ این را به عنوان «پُز» مطرح نمی‌کنم بلکه باید گفت از روش درستی در حوزه فنی استفاده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید مسئله‌محور باشد، نه دبیرستان بزرگ! با تئوری‌های ایجادشده در نسل چهارم و حرکت به دانشگاه نسل پنجم باید استادان و دانشجویان را به سمت حل مشکلات کشور سوق دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته