افزایش مهارت حل مسئله دانشآموزان با کار گروهی در تیم رباتیک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانیاشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مراسم قدردانی از برگزیدگان مسابقات دانشآموزی بینالمللی رباتیک فیراکاپ آزاد ایران، کارتیمی را روشی برای حل مسئله دانست و اظهار کرد: مزایای کار گروهی، افزایش خلاقیت، شهامت، جرئت ریسکپذیری و مهارت حل مسئله است. این مسابقات سبب شده که دانشآموزان از ابتدای تحصیل با مشکلات آشنا شده و مهارت کار گروهی خود را افزایش دهند.
وی پیشرفت گروه رباتیک را حاصل انتقال تجربه از نسلهای قبلی برشمرد و افزود: شاگرد پروری و آشنایی با روش حل مسئله از مزایای کار گروهی است. دانشجویان در انجمن علمی رباتیک یاد گرفتند از حداقلها، حداکثرها را بیافرینند و با ورود به جامعه هر کدام حلکننده مشکل و مسائل اجتماع بودند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه مهندسان اشخاصی هستند که در مواجه با مشکلات، راهی مییابند و یا راهی خواهند ساخت خطاب به برگزیدگان مسابقات دانشآموزی بینالمللی رباتیک فیراکاپ آزاد ایران عنوان کرد: شما با کسب عناوین برتر مسابقات نشان دادید که میتوانید بر چالشها غلبه کنید و موفقیت حاصل عشق، علم، عمل و توانمندی است.
دهقانیاشکذری با اشاره به بورسیه ۳۰۰ نفر از دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در صنعت، بیان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد افزایش مهارت و یادگیری در محیط کار و آشنایی با مهارتهای حل مسئله است.
وی، محمدرضا جنابزاده، رئیس سرای نوآوری رباتیک و اتوماسیون صنعتی را فردی تحولگرا و اخلاق مدار باتجربه و دارای تخصص چند ساله برشمرد و از تلاش وی بهواسطه کسب عناوین بینالمللی و کشوری در مسابقات دانشجویی و دانشآموزی تشکر کرد.
محمدرضا جنابزاده، رئیس سرای نوآوری رباتیک دانشگاه آزاد یزد نیز برگزاری مسابقات رباتیک دانشآموزی را باعث شکوفا شدن استعدادهای نهفته عنوان و ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد تیم رباتیک دانشآموزی ویانا؛ مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد با جدیت و تلاش بیشتر پیگیری شود.
انتهای پیام/