دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برای تحقق دیپلماسی علمی از ارتباط با تمام کشور‌های خارجی استقبال می‌کنیم

برای تحقق دیپلماسی علمی از ارتباط با تمام کشور‌های خارجی استقبال می‌کنیم
معاون بین المللی دانشگاه تهران گفت: در راستای بیانات مقام معظم انقلاب اسلامی برای دیپلماسی علمی از هرگونه همکاری با تمام نهاد‌های خارجی مقیم ایران برای ارتباط با دانشگاه‌های مهم در این کشور‌ها استقلال می‌کنیم.
کد خبر : 899075

 به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره رور بین الملل مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اکنون (چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲) با حضور جمعی از سفرا، دانشجویان بین الملل و شخصیت‌های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی به منظور تقدیر از ۱۱۰ برگزیده بین المللی ۲ دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است.

الهام امین زاده، معاون بین الملل دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: جشنواره بین المللی  دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران چند سال است که برگزار می‌شود و تبدیل به جایگاهی برای تعاملات بین المللی و علمی شده است.

وی افزود: امروز آموزش عالی در جهان به سمت بین المللی شدن پیش می‌رود. بر این امر واقف هستیم که تسهیلات لازم برای تعاملات با دانشگاه‌های جهان با یکدیگر سرمایه گذاری برای سال و رفاه مردم باشد.

امین زاده گفت: علم در هر نظام و تفکری یک امر فرهنگی و تمدنی است. نیاز‌ها و ارزش‌های اجتماعی مسیر علم را تعیین می‌کند؛ لذا دانشگاه‌های ایران یر تولید و مشارکت علم با سایر دانشگاه‌های جهان تاکید دارند که در این میان دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران به اهداف خوبی از جمله تبادلات استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های علمی و تاسیس شعب در خارج از ایران شده اند.

وی افزود: مشارکت خلاقانه می‌تواند در نظام جهانی تولید دانش با صلح و امنیت برای همه مردم منتهی شود. شعار جشنواره امسال را همکاری‌های علمی برای صلح جهانی انتخاب کریم. در جهانی که نهاد‌های رسمی بین المللی بی تفاوت به نسل کشی بیش از ۳۰هزار شهروند بیگناه فلسطینی نظاره می‌کند نا تعاملات بین المللی را در جهت صلح عادلانه تقویت می‌کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: در راستای بیانات مقام معظم انقلاب اسلامی برای دیپلماسی علمی از هرگونه همکاری با تمام نهاد‌های خارجی مقیم ایران برای ارتباط با دانشگاه‌های مهم در این کشور‌ها استقلال می‌کنیم.

وی گفت: معاونت بین الملل دانشگاه تهران همیشه با آغوش باز میزبان دانش پژوهان بین المللی هست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته