دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیردل در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

جلب مشارکت‌های مردمی، عمده‌ترین چالش مراکز فعال حوزه کودکان کار و خیابان

جلب مشارکت‌های مردمی، عمده‌ترین چالش مراکز فعال حوزه کودکان کار و خیابان
مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران، گفت: در مراکزی مثل مراکز «پویاشهر» که توسط ان‌جی‌اوها و گروه‌های خیریه داوطلب راهبری می‌شوند، بحث جلب مشارکت‌های مردمی مشکلی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه با آن مواجه هستیم.
کد خبر : 897830

مریم شیردل مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های متعددی در کنار شهرداری متولی حقوق کود‌کان هستند و در حال حاضر شهرداری تهران خیلی فراتر از وظایفش به حوزه کودکان کار و خیابان ورود کرده است.

وی تصریح کرد: ما در شهرداری تهران زیر ساخت‌های بسیار زیادی را به موسسات غیر دولتی و ان‌جی‌اوها که در حوزه کودکان کار و خیابان فعالیت دارند واگذار کرده‌ و مراکز نگهداری از این کودکان را هم به سازمان بهزیستی کشور سپرده‌ایم.

مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در مراکزی مثل مراکز «پویاشهر» که توسط ان‌جی‌اوها و گروه‌های خیریه داوطلب راهبری می‌شوند، بحث جلب مشارکت‌های مردمی مشکلی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه با آن مواجه هستیم.

شیردل یادآور شد: شهرداری تهران به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول همراه و همینطور یک تسهیل‌گر و همیار سعی در این دارد که کنار مراکز خیریه فوق بایستد و بخشی از خدمات مورد ارائه مراکز خیریه و ان‌جی‌او ها که ممکن است در آن کم بیاورند را به کودکان کار و خیابان ارائه بدهد تا خللی در کار ایجاد نشود.

وی همچنین اضافه کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی با توجه به راه اندازی قرارگاه اجتماعی شهر تهران و تدابیری که شخص شهردار تهران اخذ کرده است، اتفاق خوبی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان و کودکان زباله‌گرد افتاده است و تمام دستگاه‌های متولی در این حوزه به واسطه کار یکپارچه شهری پای کار آمده‌اند و در حال حاضر همکاری خوبی بین دستگاه‌های مسئول وجود دارد.

مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران، تاکید کرد: عمده‌ترین چالش در حوزه امور رسیدگی به کودکان کار و خیابان همان بحث جلب مشارکت‌های مردمی است و در صدد هستیم تا با کمک خیرین به ان‌جی‌او ها این چالش را هم تا جایی که می‌توانیم مرتفع کنیم و خدمات بهتری را به کودکان جامعه هدف تحت پوشش خود ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته