دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگ خطر کمبود مشاور در مدارس به صدا درآمد

زنگ خطر کمبود مشاور در مدارس به صدا درآمد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آموزش و پرورش ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۷۰۰ هزار کلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر ۱۰ مدرسه یک نفر مشاور ندارد. 
کد خبر : 897470

غلامعلی افروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازنگری سرفصل‌های رشته روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: تمام شاخه‌های روان شناسی باید به کمک گروه متخصص بازنگری شوند. 

وی افزود: قالب گرایش‌های روانشناسی مشابهت یکسانی با یکدیگر دارند، اما عناوین متفاوت هستند و به همین صورت باعث رنجش و آزردگی برخی از دانش‌آموختگان می‌شوند. 

افزوز تصریح کرد: باید از حالت گرایشی و تخصصی کردن رشته‌های روانشناسی اجتناب کنیم و بازنگری اساسی را در دستور کار قرار دهیم تا همه دانش‌آموختگان بتوانند از لحاظ بالینی و نظری قوی شوند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های روانشناسی گفت: همه گرایش‌های رشته‌های روان شناسی باید به صورت همزمان از سوی گروه متخصص و منتخب و جامع نگر و بلنداندیش بازنگری شوند، نه اینکه گروه‌های عممومی، تربیتی و استثنایی به صورت جداگانه بازنگری شوند؛ چراکه به هیچ عنوان کار درستی نیست. 

افزوز اضافه کرد: معتقد هستم هر کسی که سواد خوبی داشته باشد، برایش کار هم وجود دارد. مثلا آموزش و پرورش ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۷۰۰ هزار کلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر ۱۰ مدرسه یک نفر هم مشاور ندارد، پس برای جذب روان شناسان و مشاوران راه طولانی در پیش داریم، به شرط اینکه این نیرو‌ها را به خوبی و درستی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته