مردم رستوران و کافهها را بهتر از مقاصد گردشگری تهران میشناسند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی و برج آزادی تهران، با حضور در غرفه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، با هنرمندان و مسئولین حاضر در این غرفه به دیدار و گفتوگو پرداخت.
هوشیار در گفتوگو با خبرنگار آنا، برج آزادی را به عنوان قلب تهران، نماد ایران و بزرگترین میدان شهری پایتخت برشمرد و با اشاره به اینکه این مرکز همه روزه میزبان شهروندان تهرانی و مهمانان داخلی و خارجی است، گفت: میدان آزادی تهران، دروازه ورودی و قدمگاه انقلاب اسلامی و نماد آزادی ملت ایران است و با بیش از چهار موزه سالن آمفی تئاتر و با برگزاری برنامههای فرهنگی و هنری و سه گالری میزبان عموم علاقمندان به هنر در شهر تهران است.
وی در ادامه، با اشاره به این که مدتی به عنوان رئیس ستاد گردشگری شهر تهران به فعالیت پرداخته، افزود: باید عرض کنم که قد و قامت تهران بسیار بلند است و حتی نسبت به شهرهای معروف و مهمی مانند شیراز، اصفهان و کاشان، جاذبههای بیشتری را در خود جای داده است و میتوان از ۴۰۰ مقصد مهم گردشگری در این شهر، به عنوان یکی از مهمترین و اصلیترین ویژگیهای تهران یاد کرد.
هوشیار پارسیان، با اذعان به این امر که با وجود چنین ظرفیتهایی مسئولیت بسیار مهمی بر دوش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران قرار دارد، ادامه داد: میتوان گفت که این غرفه تقریباً برازنده این ماموریت مهم در استان تهران است.
وی در ادامه با بیان اینکه یک اصل دانشگاهی وجود دارد که میگوید صنعت گردشگری خارجی، زمانی شکل میگیرد که گردشگری داخلی به طور کامل به راه افتاده باشد، اضافه کرد: آنقدری که امروز مردم شهر تهران، رستورانها و کافهها را میشناسند، مقاصد اصلی گردشگری در شهر را نمیشناسند و محلههای قدیمی مانند عودلاجان و پامنار، خانه موزههای قدیمی که با قدمتهایی بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ سال در شهر وجود دارند، هنوز ناشناخته مانده است.
مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از این گفتوگو، ظرفیتهایی مانند پل طبیعت، برج میلاد، تمدن ری و اراضی عباسآباد را از مهمترین جاذبههای فرهنگی و تاریخی شهر تهران برشمرد و با تاکید بر این مفهوم که تهران به عنوان یکی از شهرهایی که نخستین تمدن تاریخی در دنیا را دارد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاههایی مانند نمایشگاه صنعت گردشگری در کشور موجب میشود تا فعالان این حوزه یکدیگر را به خوبی بشناسند، پروژههای مشترک با یکدیگر تعریف کنند و در قالب یک زنجیره به هم گره بخورند.
وی در پایان با تاکید بر این امر که از ایجاد یک فضای عمومی برای بازدید تودههای مردم در این نمایشگاه میتوان به عنوان یکی از دیگر ظرفیتهای مهم برگزاری چنین رویدادهایی یاد کرد، تصریح کرد: مردم میتوانند در چنین نمایشگاههایی با دستاندرکاران ظرفیتهای گردشگری در کشور ملاقات کنند و با تمامی فعالان در این عرصه از نزدیک آشنا شوند تا به ظرفیتها و هویت فرهنگی موجود در حوزه گردشگری در کشور دست یابند.
انتهای پیام/