دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1395 - 16:29
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری متقابل بنیاد و تشکل‌های ایثارگری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر ضرورت همکاری متقابل بنیاد و تشکل های ایثارگری برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
کد خبر : 89457

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در دیدار با دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضا و روسای گروه‌های تخصصی نخبگان و سرآمدان کشور با تاکید بر تأثیر هم‌اندیشی و هم‌فکری بنیاد با تشکل‌های ایثارگری در تعالی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: جامعه ایثارگری کشور جامعه بزرگی است که همه افراد جامعه، نسبت به آن‌ها مدیون هستند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد با تاکید بر انجام کارهای ابداعی و نو توسط اعضای توانمند جامعه شاهد و ایثارگر،افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که ایجاد ضوابط برای فعالیت تشکل‌ها و جلوگیری از موازی کاری آن‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دسترسی به اهداف بنیاد مؤثر باشد.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ریشه و اساس فعالیت‌های بنیاد باید بر اساس بررسی‌ها و ایده‌های خلاقانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر به عنوان اتاق فکر بنیاد باشد، چرا که اعضای این تشکل‌ها از خود جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که درد این جامعه را بیشتر از سایر افراد حس می‌کنند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به وجود بیش از 7 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور، از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر خواست به عنوان دلسوزان جامعه ایثارگری، اتاق فکر بنیاد و کارشناسان ارشد جامعه ایثارگران کشور در بازبینی و تحول آیین نامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کرده و بدین وسیله از حقوق ایثارگران دفاع کنند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر آسیب شناسی مشکلات بنیاد و جامعه ایثارگری توسط تشکل‌های ایثارگری، خاطرنشان کرد: دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های ایثارگری در ترویج این فرهنگ والا استفاده کند؛ تشکل‌های ایثارگران می‌توانند با استفاده از امکانات بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشند و همچنین سازمان‌های مردم نهاد ایثارگری نیز می‌توانند با سازماندهی فعالیت‌های خود، از برنامه‌های ترویجی بنیاد حمایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب