دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فریبا: تنها حُسن بازی با هنگ‌کنگ ۳ امتیاز بود/ ایرادهای تیم ملی خیلی زود مشخص شد

فریبا: تنها حُسن بازی با هنگ‌کنگ ۳ امتیاز بود  ایرادهای تیم ملی خیلی زود مشخص شد
پیشکسوت تیم ملی گفت: تنها حُسن بازی با هنگ‌کنگ ۳ امتیاز بود و البته ایرادهای تیم ملی را خیلی زود به سرمربی نشان داد.  
کد خبر : 891809

بهتاش فیبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ و انتقاد به عملکرد دور از انتظار شاگردان امیر قلعه‌نویی اظهار کرد: بازی خوبی از تیم ملی ندیدیم. شرایط اصلا رضایت‌بخش نبود و مهم‌ترین مسئله بازی با هنگ‌کنگ کسب ۳ امتیاز بازی بود. با این نتیجه صعودمان قطعی شد و در بازی آخر برای صدرنشینی نیاز به یک تساوی مقابل امارات داریم.  

وی ادامه داد: در کل عملکرد خط دفاعی اصلاً خوب نبود. خط هافبک با روز‌های خوب خود فاصله داشت و خط حمله هم بازی جالبی ارائه نکرد. تجربه بازی در تورنمنت‌های بزرگی مثل جام جهانی، جام ملت‌ها و بازی‌های آسیایی و المپیک را داریم. معمولاً تیم‌های مدعی در چنین تورنمنت‌هایی یک بازی بد دارد. امیدوارم نمایشی که در دیدار با هنگ‌کنگ داشتیم روز بد تیم ملی بوده باشد. شک ندارم که از بازی بعد با امارات، به تنظیمات کارخانه باز خواهیم گشت.  

پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: صددرصد آنالیز دقیق سرمربی سوئدی تیم ملی هنگ‌کنگ باعث غافلگیری تیم ملی ایران شد و نتوانستیم در نیمه دوم هم از زیر فشار حریف خارج شویم. انتظار نداشتیم پرس حریف از بالا باشد و اجازه بازی‌سازی را از مدافعان ما گرفتند. دیدیم که اشتباه مرگباری از سوی مدافعان شکل می‌گرفت که ضعف حریف در استفاده از فرصت‌ها مانع باز شدن دروازه‌مان شد. فضا از خط هافبک ما گرفته شده بود. طبیعی است وقتی بازی‌سازی از خط دفاعی و در ادامه خط میانی اجرا نشود، خط حمله هم نمی‌تواند صاحب فرصت آنچنانی شود.  

وی یادآور شد: با وجود سخت‌گیری هنگ‌کنگ در بازی‌سازی تیم ایران، با این حال صاحب فرصت‌های گلزنی روی خلاقیت انفرادی بازیکنان شدیم. نتوانستیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم و بیشتر هم از کناره‌ها و با ارسال‌هایی که داشتیم صاحب فرصت گلزنی شدیم. در بحث هجومی دچار ایراد بودیم و این موضوع شامل حال تمام بازیکنان می‌شد. در ضدحملات از سرعت و هوش قائدی استفاده خوبی نبردیم. اگرچه او توانست تک گل تیم ملی را به ثمر برساند. تعویض قائدی به ضرر تیم ملی بود و اگر می‌ماند می‌توانستیم به گل دوم برسیم تا از جسارت هنگ‌کنگ کم شود. باز هم باید گفت که تنها حُسن بازی با هنگ‌کنگ ۳ امتیاز بود و البته ایرادهای تیم ملی را خیلی زود به سرمربی نشان داد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته