دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهدوی: تیمی که گل نمی‌خورد شخصیت قهرمانی‌اش بالاتر می‌رود/ اسیر حوادث غیرمترقبه نشویم

مهدوی: تیمی که گل نمی‌خورد شخصیت قهرمانی‌اش بالاتر می‌رود  اسیر حوادث غیرمترقبه نشویم
پیشکسوت تیم ملی گفت: تیمی که گل نمی‌خورد شخصیت قهرمانی‌اش بالاتر می‌رود و حوادث غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال زیاد است.
کد خبر : 891507

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر اظهار کرد: بازی با هنگ‌کنگ را به‌عنوان دومین بازی تدارکاتی و محک زدن بازیکنان تیم ملی باید در نظر گرفت. نفراتی که می‌توانند در بازی‌های آینده تیم ملی تأثیر بگذارند. البته حریف دست و پا بسته‌ای نیست همان‌طور که فلسطین چنین حریفی نبود.

حوادث غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال زیاد است

وی ادامه داد: طبق اتفاقاتی که در بازی با فلسطین به وقوع پیوست، بچه‌ها در مجموع بازی خیلی خوبی ارائه کردند. فکر می‌کنم همه بچه‌ها نمره قبولی را به نوبه‌ای گرفتند. ولی ای‌کاش گلی که وارد دروازه‌مان شد هیچ‌گاه به ثمر نمی‌رسید. اگر قرار است قهرمان آسیا شویم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم حتماً به شکلی بازی کنیم که برابر حریفانی مانند فلسطین و هنگ‌کنگ گل نخوریم. تیمی که گل نمی‌خورد شخصیت قهرمانی‌اش بالاتر می‌رود. ژاپن هم دو گل از ویتنام خورد و حوادث غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال زیاد است. امیدوارم اسیر حوادث غیرمترقبه نشویم. در روز بازی با هنگ‌کنگ با ارائه یک بازی برتر به پیروزی پرگلی برسیم. ضمن اینکه بدون گل خورده برابر هنگ‌کنگ برنده شویم.  

قلعه‌نویی درست می‌گوید که بازی تهاجمی در دستور کار است

پیشکسوت تیم ملی در واکنش به این موضوع که امیر قلعه‌نویی فوتبال هجومی را در دستور کار قرار داده است و این موضوع احتمال گل خوردن تیم ملی را افزایش می‌دهد، یادآور شد: وقتی سیستم تهاجمی را از بالا بر فشار روی دفاع حریف بگذارید دفاع از همان خط حمله شروع می‌شود. طارمی، آزمون، قائدی، جهانبخش و ... اجازه بازی‌سازی را از خط دفاعی حریف می‌گیرند. این نوع دفاع مستحکم است، ولی در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش دفاع از یک سوم میانی صورت می‌گرفت، این کار درست نبود، چون یک سوم دفاعی خودمان را جمع می‌کردیم. قلعه‌نویی درست می‌گوید که بازی تهاجمی در دستور کار است. بله، گل می‌خوریم، ولی از کره جنوبی و ژاپن گل بخوریم. از فلسطین گل نخوریم. در بازی بعدی از هنگ‌کنگ گل نخوریم. از امارات گل نخوریم.

الان فقط تشویق تیم ملی را داریم

مهدوی خاطرنشان کرد: تیمی که بازی تهاجمی را در دستور کار دارد و سوار بر بازی می‌شود، مطمئناٌ گل خواهد خورد. ولی از فلسطین و هنگ‌کنگ و امارات گل نخوریم. وگرنه ایرادی به خط دفاعی، دروازه‌بان، هافبک‌ها و سیستم تهاجمی‌مان وارد نیست. الان فقط تشویق تیم ملی را داریم و انتقادی هم اگر می‌کنیم، انتقادی سازنده و برای بهبود اوضاع تیم ملی است، چون مالکیت تیم ملی کشورمان برای همه ماست. من محمدرضا مهدوی که برای تیم ملی بازی کرده باید نظرم را بدهم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته