دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش خبرنگار اعزامی آنا از قطر؛

قلعه‌نویی: خوشحالم از ایران به عنوان مدعی قهرمانی نام می‌برند/ فلسفه گواردیولا در منچسترسیتی را دنبال می‌کنیم

قلعه‌نویی: خوشحالم از ایران به عنوان مدعی قهرمانی نام می‌برند  فلسفه گواردیولا در منچسترسیتی را دنبال می‌کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:خوشحال هستم که همه در مورد ایران به شکلی صحبت می‌کنند که تیم ما را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند.
کد خبر : 891611

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری علم و فناوری آنا از قطر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با هنگ کنگ در خصوص شرایط تیم ملی پیش از بازی فردا اظهار کرد: بازی قبلی بازی بسیار سختی بود،یک بازی قدرتی و جنگنده انجام شد که یکی دو بازیکن مصدوم هم دادیم. خیلی ها فکر می کنند فلسطین تیم ضعیفی بود ولی اگر دقایقی اول به گل نمی رسیدیم بازی خیلی سخت تر می شد.

وی افزود: هنگ کنگ تیم بسیار خوب و با برنامه ای است،7 بازیکن دورگه دارد که در بازی قبل از 5 نفر ار آنها استفاده کرده است ولی خوشحالم تیم ما از هر نظر برای هر بازی آماده است. بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خوبی هستند. این خاصیت فوتبالیست های ایرانی است که از خلاقیت های خود هم استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که تعداد پاسهای بازیکنان ایران در بازی اول کمتر از تیم هایی چون عربستان، کره، ژاپن و ... بود و آیا این یک ایده از طرف کادر فنی تیم ملی است که بازی را به حریفان بدهند گفت: سوال سوال خوبی است، این بازی تیکی تاکا را گواردیولا را در بارسا باب کرد ولی این مربی خودش فلسفه بازی اش را عوض کرده است. زمانی با 4 پاس یک تیم از بازی خارج می شود. ما باید طوری مالکیت داشته باشیم که فورا به حمله برویم. درست کاری که گواردیولا در منچسرسیتی انجام می دهد. اگر 100 پاس بدهید ولی موقیعت ایجاد نکنید فایده ندارد. فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت ایجاد موقعیت کنید تا به گل برسید. 

قلعه نویی در خصوص نقش طارمی در تیم ملی گفت: هر بازیکنی در باشگاهش یک وظیفه ای دارد ولی وقتی به تیم ملی می آید کارش فرق می کند. ما فلسفه خودمان را داریم و طارمی هم به بهترین شکل در آن نقش انجام وظیفه می کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه اتحاد خوبی در این تیم شکل گرفته و این مساله از کجا آغاز شد عنوان کرد: تیمی می تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم هایی بودند که از نظر بازیکن شرایط خوبی داشتند ولی چون تیم نبودند حتی به یک دسته پایین تر هم سقوط کردند. از روزی که به تیم ملی آمدیم این مساله را حل کردیم. مطمئن باشید همدلی و همبستگی در بازی های آینده هم می تواند به ما کمک کند. مربی اگر صداقت داشته باشد خیلی از مسائل حل می شود. وقتی بازیکن از مربی صداقت ببیند با توان زیادی کار خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه چه پلنی برای مرحله حذفی برای رویارویی با رقبای قوی تر دارد گفت: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. همه فکر ما بازی با هنگ کنگ است ولی یک برنامه کلی برای این بازی ها داریم. ما بازی به بازی جلو می رویم و نمی دانیم در مراحل حذفی به چه تیم هایی می خوریم. فوتبال یکسری شانس دارد و یک سری اتفاق. مثلا شما همه برنامه ریزی ها را کردید ولی با یک اشتباه بچه گانه تیم 10 نفره می شود. این دیگر از دست مربی خارج است. البته ا یکی از شانسهای قهرمانی هستیم و خوشحال هستم که همه این موضوع را می گویند. در نوع برنامه ریزی برنامه داریم که بدن ها در ریکاوری ها شرایط خوبی داشته باشیم. فردا یکسری تغییرات داریم و خوشبختانه نفرات تیمی ما می توانند کیفیت لازم تاکتیکی را داشته باشند. از الان در حال برنامه ریزی هستیم که در مرحله حذفی موفق شویم.

قلعه نویی در خصوص اینکه ایران 2 ماه پیش در تهران هنگ کنگ را شکست داد و نظر او در مورد بازی خوب این تیم مقابل امارات چیست گفت: هنگ کنگ تیم خوبی است و مرب این تیم در بوندسلیگا هم مربیگری کرده است. آن بازی در تهران به تاریخ پیوسته است. ما بازی با امارات را آنالیز کردیم و می دانیم آنها تغییراتی دارند. ما به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می کنیم نه تیم های دیگر.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه چه نظری در مورد صعود قطر به دور دوم مسابقات دارد گفت: من 40 سال قبل در قطر فوتبال بازی می کردم و تغییرات در این کشور را به واقع دیده ام. از همه نظر آنها تغییر کرده اند و خیلی خوشحال هستم یک کشور آسیایی یک جام جهانی را برگزار کرده و در 40 سال گذشته 3 جام ملت ها برگزار کرده اس. یقینا این جام ملت ها بهترین دوره آن خواهد شد. وقتی برنامه ریزی و مدیریت داشته باشید پیشرفت هم حاصل خواهد شد.

قلعه نویی در خصوص شانی آقای گلی طارمی گفت: به نظرم در بازی قبل یک فرصتی برای بچه ها ایجاد شد که 3 نفر فرصت داشتند گل بزنند ولی به هم پاس دادند. این نگرش خوشحال کننده است و من فکر می کنم مهمتر از هر چیزی برای آنها قهرمانی باشد.

وی با اشاره به صحبت های طارمی و عدم پاسخ وی به شایعه حضور در اینتر گفت:  باید از بازیکنانم تشکر کنم که مثلا طارمی با وجود اینکه یک ستاره بین المللی است اما تمام نگرش او تیم ملی است. 

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: از کمیته برگزاری بازی ها می خواهم نسبت به سلامت بازیکنان مماشات نکنند. در بازی قبل دیدیم که سلامتی بازیکنان در خطر بود. باید نسبت به این مساله سخت گیری شود.

وی در خصوص اینکه آیا به خاطر اینکه در بازی قبل از بازی تیم ملی ابراز رضایت نکرد قرار است فردا در ترکیب تیمش تغییر ایجاد کند یا این موضوع دلیل خاصی دارد گفت: اگر من آن حرف را زدم نسبت به وضعیت بازیکنان تیمم بود اما اگر بازی را نگاه کنید آن دیدار یکی از بازی های خوب این تورنمنت بود. بازی اول بازی سختی است ولی وقتی بازی را آنالیز کردم یکی از بازی های خوب این مسابقات بود که 5 گل داشت. چون بازی اول بود خیلی از چیزی که فکر می کردم بهتر بودیم اما اگر گفتم از بازی راضی نیستم به دلیل انتظاراتم از توانایی بازیکنان این حرف را زدم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته