دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1403 - 15:59

تبریک قهرمانی درسی برای فرهنگ هواداری/ استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ‌تر هستند؟

تبریک قهرمانی درسی برای فرهنگ هواداری  استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ‌تر هستند؟
تبریک باشگاه بایرن مونیخ به لورکوزن بابت قهرمانی در بوندس‌لیگا را از چند زاویه می‌توان بررسی کرد. 
کد خبر : 906158

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بایرن مونیخ در اقدامی جالب توجه و پند آموز قهرمانی لورکوزن در آلمان را تبریک گفت. مونیخی‌ها ۱۱ سال قهرمان بوندس‌لیگا شده بودند و لورکوزن توانست سنت شکنی کرده و به قهرمانی‌های پی در پی پرافتخارترین تیم آلمان پایان دهد.

از طرفی این اولین قهرمانی لورکوزن در بوندس‌لیگا بود. تیمی که با ژابی آلونسو واقعاً هنرنمایی کرده و هفته‌های متمادی در فوتبال آلمان بدون شکست باقی ماند. بعد از قهرمانی سزاوارانه لورکوزن باشگاه بایرن مونیخ در اقدامی جالب این قهرمانی را به رقیب خود تبریک گفت تبریکی که می‌تواند برای تمام باشگاه‌های ما یک درس بزرگ تلقی شود.

مونیخی‌ها البته از فضای مجازی و توهین‌های احتمالی هوادارانشان نترسیدند که تبریک گفتند. در ایران اما واقعاً فرهنگ چنین کارهایی وجود ندارد و اگر به فرض دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قهرمانی را به رقیب دیرینه خوئ تبریک بگوید با موج عظیم حملات هواداران خود مواجه خواهد شد.  اینجا این سوال ایجاد می شود که استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ تر و مطرح تر هستند؟ در واقع فرهنگ هواداری در آلمان با ایران متفاوت است و بیشتر از باشگاه بایرن مونیخ باید به هواداران این تیم آفرین گفت که مشکلی با قضیه تبریک گفتن به تیم رقیب ندارند.

در فوتبال اروپا بارها بارها شاهد بوده‌ایم که تیم‌ها برای قهرمان تونل افتخار می‌زنند و هیچ مشکلی هم بابت این قضیه وجود ندارد اما اصل ماجرا این است که فرهنگ فوتبال در اروپا با ایران فرق می‌کند و متاسفانه در ورزشگاه‌های خودمان و فضای مجازی شاهد مسائلی هستیم که اصلاً انتظار تبریک گفتن به رقیب و زدن تونل افتخار را نداریم! کافی است رفتارهای برخی از مربیان و مصاحبه‌های آنها را ببینید و یا سری به پیج‌های هواداری در فضای مجازی بزنید تا با ما هم عقیده شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته