دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشان: امیدواری به تیم ملی شرط دارد/ رقبای ایران هنگ‌کنگ را با اختلاف 5 گل می‌بردند

درخشان: امیدواری به تیم ملی شرط دارد  رقبای ایران هنگ‌کنگ را با اختلاف 5 گل می‌بردند
پیشکسوت تیم ملی گفت: اگر یکی از تیم‌های مدعی با ایران مقابل هنگ‌کنگ بازی داشت با اختلاف ۵ گل برنده می‌شد.
کد خبر : 891780

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برتری یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ که با انتقادات زیادی از شاگردان امیر قلعه‌نویی همراه شد، اظهار کرد: مردیم تا بردیم. تیم ملی هیچ چیزی برای گفتن نداشت. غیرقابل باور بود و نمی‌توان تصور کرد چند تغییر نسبت به بازی اول با فلسطین، سازماندهی تیم ملی را به هم ریخت. نتوانستیم از زیر فشار حریف که ما را از جلو بسته بود و پرس شدیدی داشت، خارج شویم. خط دفاعی تیم ملی عاجز از پاسکاری بود تا از زیر فشار حریف خارج شود. خیلی فاجعه و وحشتناک ظاهر شدیم.  

سرمربی طرح برنامه داشته باشد

وی با اشاره به اینکه اگر یکی از تیم‌های مدعی با ایران مقابل هنگ‌کنگ بازی داشت با اختلاف ۵ گل برنده می‌شد، تصریح کرد: در روز‌هایی که باید در تمرینات تاکتیک تعریف می‌کردیم و برنامه برای اشکال مختلف بازی حریفان داشتیم، از روی مانع می‌پریدیم و ضربات نمایشی ایستگاهی کار می‌کردیم. این شکل بازی که نشد فوتبال بازی کردن، در فوتبال باید کار تیمی را توسعه داد. وقتی بازیکنان ملی دور هم جمع می‌شوند کار سرمربی اجرای تاکتیک است، چون نفراتی دارد که در سطح بالاتری از دیگر بازیکنان کشور هستند. آمادگی جسمانی بازیکنان ما که در تیم‌های باشگاهی به دست آمده است. کار سرمربی این است که طرح  برنامه برای خطوط دفاعی، میانی و هجومی داشته باشد.  

بازیکنان هنگ‌کنگ خودشان را باور داشتند بازنده نبودند

پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: ما اصلاً روی از زیر فشار حریف خارج شدن، پاس دادن تحت فشار، تغییر آهنگ بازی توسط خط میانی و ... کار اصولی نکرده‌ایم. مثل یک تیمی بودی که انگار هر کدام را از جایی آورده بودیم و اولین بازی بود دور هم بازی می‌کردند با هنگ‌کنگ بازی کردیم. اگر بازیکنان هنگ‌کنگ خودشان را باور داشتند بازنده دیدار با ما نبودند. مردیم تا بردیم، ولی این بردن خیلی ما را اذیت کرد. دعا می‌گردیم بازی زودتر تمام شود و جالب اینکه در اواخر بازی وقت‌کشی می‌کردیم. اصلاً برنامه‌ای برای خروج از بازی تحت فشار نداریم و مقابل تیم‌های مدعی با مشکلاتی جدی مواجه هستیم.  

نتوانستیم از زیر فشار حریف بیرون بیاییم

وی یادآور شد: نگران بازی با تیم‌های مدعی بودیم، ولی همه این‌ها پشت برد‌های کذایی بازی‌های دوستانه پنهان ماند. هنگ‌کنگ با یک فاکتور و آن هم بستن تیم ملی ایران از جلو، اجازه بازی‌سازی را گرفت. تیمی که از لحاظ توانمندی در حد تیم ملی ایران نیست، ما را از جلو بست. نتوانستیم از زیر فشار حریف بیرون بیاییم و پاس اشتباه داشتیم. خطا‌های بی‌مورد، درگیری‌های فیزیکی، واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. ما واقعاً با تیم ملی کار کرده بودیم. بی برنامه بودیم و هیچ چیزی از دیدار با هنگ‌کنگ به دست نیاوردیم. شانس با ما یار بود که داوران VAR صحنه خطاب هند بیرانوند و خطای پنالتی روزبه چشمی را ندیدند. اگر بیرانوند اخراج می‌شد و پنالتی هم می‌دیدند، در بازی بعدی دروازه‌بان‌مان را نداشتیم و این بازی هم با مساوی تمام می‌شد.

اشکالات را برای مرحله حذفی رفع کنیم

درخشان در واکنش به این موضوع که با نمایشی که برابر هنگ‌کنگ داشتیم باز هم می‌توان به حضور تیم ملی در فینال امیدوار بود، تأکید کرد: می‌شود امیدوار بود به شرطی که اشکالات و ایراد‌ها را برطرف کنیم و برنامه‌های فنی را توسعه دهیم. باید اشکالات را رفع کرد، چون بازی‌های سخت‌تری در مقابل داریم. شانس آوردیم که بعد از بازی آخر مرحله گروهی، هشت روز فرصت داریم تا تیم ملی بازی‌های خود را در مرحله حذفی شروع کند. اگر سه روز یک بازی بازی داشتیم با مشکل جدی مواجه می‌شدیم. حداقل این فرصت هست تا بتوانیم خود را جمع و جور کنیم، چون بازی‌های حذفی سه تا چهار روز یک بار است. کارمان خیلی سخت می‌شود، چون طبق برنامه باید در مرحله یک چهارم نهایی با کره جنوبی یا ژاپن بازی کنیم. دو تیم گردن کلفتی که مدعی قهرمانی هستند. امیدوارم بازی با هنگ‌کنگ روز بد تیم ملی در جام ملت‌ها باشد و از بازی بعدی شاهد بازی‌های بسیار بهتری باشیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته