دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قالیباف: زنان بین نقش همسری و اجتماعی خود توازن ایجاد می‌کنند/ انتخابات امری فراجنسیتی است

قالیباف: زنان بین نقش همسری و اجتماعی خود توازن ایجاد می‌کنند  انتخابات امری فراجنسیتی است
رئیس مجلس گفت: هیچ کس بهتر از زنان نمی‌توانند بین نقش همسری و نقش اجتماعی خود توازن ایجاد کنند و بهتر است مردان در این زمینه دخالت نکنند.
کد خبر : 891620

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تبریک ماه رجب و شب لیله‌الرغائب اظهار کرد: امروز فلسطین تنها موضوع جهان اسلام نیست بلکه موضوع همه دنیا و تمام آزادی خواهان جهان است.

قالیباف بیان کرد: امام خمینی(ره) محکم فرمودند فرقی بین زن و مرد نیست و باید زنان درمیدان حضور پیدا کنند و حالا سوال این است ما این حق را توانستیم ادا کنیم یا خیر؟

وی افزود: در نگاه غرب به زن و دنیایی اسلام تفاوت اساسی وجود دارد و باید این تفاوت‌ها را بشناسیم آنچه غرب درحوزه زن می‌گوید موضوع جنسیت زن و برابری آن است و ابزاری برای تبلیغات و تهییج مردان می‌خواهند و اگر زن می‌خواهد در جامعه وارد شود باید مردواره شود تا در جامعه پذیرفته قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ویژگی انقلاب اسلامی را ورود زنان به جامعه و حفظ کرامت و ارزش زنان دانست و گفت: هیچ کسی بهتر از زنان نمی‌توانند بین نقش همسری و نقش اجتماعی خود توازن ایجاد کنند و بهتر است مردان در این زمینه دخالت نکنند.

قالیباف عنوان کرد: با هر نگاه، روش، اختیار، قدرت و رویکردی، زنان برای فعالیت نباید در دوراهی بین زن بودن و رسالت مادری و همسری و حضور در جامعه، قدرت و سیاست قرار گیرند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: باید باور کنیم هیچکس مانند زنان نمی‌تواند نگاه زنانه به موضوعات زنانه داشته باشند و هیچ کس هم بهتر از زنان نمی‌توانند بین نقش همسری و نقش اجتماعی خود توازن ایجاد کنند و بهتر است مردان در این زمینه دخالت نکنند.

قالیباف با بیان کرد: نباید فقط در مقاطع انتخابات فعال شد و به نقش زنان پرداخت، زنان جامعه می‌توانند نقش و قدرت کلیدی خود را چه به عنوان انتخاب کننده و چه انتخاب شونده به کسانی که قبول ندارند را نشان دهند. 

وی تصریح کرد: انتخابات امر فراجنسیتی و خیر عمومی است، اما زنان می‌توانند دراین خیر و خوبی عمومی پیشگام باشند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم مجلسی فعال و به تعبیر رهبر انقلاب، پرتحرک، انقلابی، محکم در تصمیمات بوده و عقلانیت توام با شجاعت داشته است.

رئیس مجلس گفت: لایحه حمایت از خانواده در صحن مطرح شده و پس از بحث بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قالیباف عنوان کرد: در برنامه هفتم توجه جدی و ساختاری به جایگاه زنان شده و سهم قابل توجهی به خانواده‌های خلاق و زنان فعال در حوزه دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است. 

رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم هرگز در موضوعات مربوط به زنان غفلت نکرده است گفت: مجلس یازدهم بیش از دیگر مجالس به امور زنان پرداخته و امیدواریم که بتوانیم قانون جامع مربوط به زنان را در ابعاد مختلف در مجلس پیش‌رو به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته