دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حدادعادل:

آنچه در غزه می‌گذرد مایه شرمساری انسان است/تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد

آنچه در غزه می‌گذرد مایه شرمساری انسان است تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد
رئیس شورای ائتلاف گفت: آنچه در این صد روز بر مردم فلسطین گذشت مایه شرمساری انسان است.
کد خبر : 891612

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا،غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف در نشست بانوان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم اخبار فلسطین برای ما عادی شود و تصور می‌کنم آنچه در این صد روز بر مردم فلسطین گذشت مایه شرمساری انسان است.

حدادعادل بیان کرد: تجدد غربی برای نفوذ در جامعه‌ها از راه پیشرفت در علم و صنعت بود و دیگر قانون گرایی، مردم سالاری و رای مردم بود و می‌گفتند در شرق حکومت‌ها استبدای است، اما در غرب مردم رای می‌هند و دیگر واژه‌ای روی آن تمرکز داشتند موضوع زن در دنیای متجدد بود.

وی افزود: موضوع زن از زمان اواسط قاجار تا امروز در دستور کار دنیای اسلام و غرب است؛ و یک جنگی بین این دو فرهنگ شکل گرفته است.

حداد عادل با اشاره به رویکرد رهبر انقلاب به موضوع زنان، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در هر فرصتی الگوی زن مسلمان را تبیین می‌کنند و معتقدند نظر اسلام درباره زن خانه‌نشینی نیست بلکه زن هم باید در خانه مدیریت کند وهم در اجتماع حضور فعال داشته باشد و این الگو در حال جا افتادن در جامعه است.

غرب ویرانی خانواده را در دستور کار قرار داده است

رئیس شورای ائتلاف گفت: غرب برای تسلط بر جهان غیر غربی، ویرانی خانوده را در دستور کار قرار داده است و تا زمانی که خانوداه استحکام داشته باشد دینداری برقرار بوده و کانون تربیت دینی خانواده مادر است. کودکان باید حجاب، نماز و روزه را از خانواده و والدین خود بیاموزند.

حداد عادل خاطر نشان کرد: تزلزل خانواده به معنای مبارزه با ریشه دین است و اگر می‌بینیم فضای مجازی تا این اندازه در شرم زدایی و بی‌عفتی فعال عمل می‌کند، برای از بین بردن حجب و حیا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دیر ازدواج کردن و بالا رفتن آمار طلاق را برنامه دشمن است و کاری که زن در الگوی اسلامی ایفا می‌کند از مردان مهمتر است و آینده هر جامعه بستگی به ارزش‌هایی دارد که زنان، کودکان خود را بر آن اساس تربیت می‌کند.

تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد

رئیس شورای ائتلاف تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و باید درهمه عرصه‌ها حضور داشته باشند اما تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد، از  ۲۹۰ نفر نماینده چرا باید تعداد نمایندگان زن ۱۷ نفر باشد؟! باید این رقم افزایش یابد.

حداد عادل گفت: با وجود این حجم از داوطلبان باید این واقعیت را در نظر بگیریم که تعداد نمایندگان محدود است و باید نگاه تدریجی به ورود زنان به عرصه سیاست داشته باشیم. از این رو در بررسی کارنامه زنان شورا به تعادل منطقی و طبیعی خواهیم رسید تا در مسیر پیشرفت جایگاه زنان گام بلند منطقی و ممکن باشد.

وی ادامه داد: مجلس تنها مکان برای خدمت به کشور نیست و باید در همه صحنه‌ها به ویژه عرصه اجتماعی و نهاد‌های مردم‌نهاد خدمت و فعالیت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته