دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا| در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

«سووشون» و روایتی رادیوتئاتری از مقاومت در مقابل بیگانگان

«سووشون» و روایتی رادیوتئاتری از مقاومت در مقابل بیگانگان
آرش جمال‌الدینی کارگردان رادیوتئاتر «سووشون»، این نمایش را روایتی از حضور متفقین و حال و هوای ضد استعماری حاکم بر ایران آن دوره، دانست که اهمیت ایران و خون‌های ریخته شده در راه استقلال کشور، مایه‌های دراماتیکی را به آن بخشیده است.
کد خبر : 891490

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بخش رادیو تئاتر چهل‌ و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ تا ۳۰ دی میزبان ۱۱ اثر از سراسر کشور خواهد بود که در تئاترشهر اجرا خواهند شد.

نمایش «سووشون» به نویسندگی الهام بهرامی شاد و کارگردانی آرش جمال‌الدینی از استان فارس یکی از نمایش‌های حاضر در این بخش است. 

آرش جمال‌الدینی با بیان اینکه داستان نمایش برگرفته از سووشون نوشته زنده یاد سیمین دانشور است که در قالب نمایش رادیویی عرضه شده است، گفت: این نمایش به دوره حضور متفقین در ایران و حال و هوای ضد استعماری که در ایران و به ویژه در شیراز حاکم بوده است، می‌پردازد.

این هنرمند ادامه داد: به واسطه روحیات ضد استعماری، ایران دوستی و ایران پرستی مردم، سیمین دانشور، قصه یک خانواده شیرازی را با توجه به اتفاق‌هایی که علیه حضور انگلیسی‌ها در شیراز رخ می‌دهد می‌نویسد که در آن سرپرست خانواده متمایل به حرکت‌های ضد استعماری است و در این جریان کشته می‌شود و بعد از مرگ او، همسرش به اتفاق دوستان شوهرش، حرکت نمادینی در تشییع پیکر او انجام می‌دهند که ...

وی اضافه کرد: سعی کردیم جلوه‌هایی نمادین از شیراز قدیم به صورت تصویری به این نمایش رادیویی اضافه شود تا حال و هوای قدیمی این شهر برای مخاطب تداعی شود.

جمال‌الدینی با بیان اینکه از هنرمندان تئاتر و رادیو در این اثر نمایشی بهره گرفته شده است، گفت: این نمایش ۳۷ دقیقه‌ای ۲۹ دی ساعت ۱۴ در سالن سایه اجرا می‌شود.

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته