دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1402 - 09:25

رشد ۱۳ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

رشد ۱۳ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اعلام کرد که این دانشگاه در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی جذب دانشجو مواجه بوده است.
کد خبر : 891162

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسینعلی سمیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در همایش مشترک راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران متوسطه دور اول و دوم این شهرستان که در راستای هدایت تحصیلی و جذب دانش‌آموزان برگزار شد، با تبیین برنامه‌های این دانشگاه گفت: این مجموعه با درجه جامع در گریدینگ دانشگاه‌های آزاد کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در استان سمنان مطرح است.

وی با تشریح شاخص‌های واحد شاهرود افزود: اکنون ۴ هزار و ۷۰۰ دانشجو و ۱۰۵ هزار متربع فضای عمرانی داریم که این شاخص نسبت به استان سمنان عدد بسیار بالاتری است.

رشد ۱۳ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود: در میزان جذب دانشجو نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته‌ایم که یکی از دلایل آن تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بود.

سمیعی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه هستند که پنج نفر از آنان درجه استاد تمامی دارند، ادامه داد: دو استاد این دانشگاه هم جزء استادان  دو درصد برتر دنیا هستند و این یک افتخار برای شهرستان شاهرود و استان سمنان است.

رشد ۱۳ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نهاد عمومی غیردولتی است و به صورت خودگردان اداره و فاقد بودجه دولتی است و درآمد حاصل در این دانشگاه هزینه می‌شود؛ به‌طوری که بیش از یک‌هزارمیلیارد تومان در این مجموعه سرمایه وجود دارد که متعلق به مردم شاهرود و عام‌المنفعه است و تنها واحدی در استان سمنان و گلستان هستیم که بیمارستان مستقل ۱۱۸ تختخوابی داریم و در کشور ۱۰ بیمارستان و یک درمانگاه وجود دارد که یکی از این آنها در دانشگاه آزاداحد شاهرود است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تنها واحد دانشگاهی در کشور است که دارای دانشکده پزشکی مصوب با بیمارستان متعلق به خود است که در مرکز استان قرار نگرفته و بیمارستان خاتم‌الانبیاء نیز نهادی عمومی و غیردولتی است که هیچ‌کس سهامدار آن نیست و خدماتی که در آن انجام می‌شود مانند مجموعه دانشگاه در خود بیمارستان هزینه می‌شود و بار عظیمی از بار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را با میلیارد‌ها تومان هزینه‌ای که انجام می‌دهد در سال بر دوش می‌کشد.

رشد ۱۳ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

سمیعی متذکر شد: هزینه‌های بیمارستان از درآمد‌های آن بیشتر است؛ اما برای رفاه مردم شاهرود نه‌تنها از این مسئله ناراحت نیستیم؛ بلکه خرسندیم که خدمتی به مردم عزیزمان می‌کنیم.

وی با قدردانی از مدیریت و مدیران آموزش و پرورش شاهرود، هدف از دعوت از آن‌ها را تعامل بیشتر دانشگاه با مجموعه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: باید با بازدید دانش‌آموزان از دانشگاه، آنان بتوانند با دیدی بهتر و بازتر دانشگاه خود را انتخاب کنند و هرچه در این دانشگاه ساخته شده در حقیقت با پول خود مردم است و علاقه‌مندیم فرزندان ما در همین مجموعه درس بخوانند و از امکانات بسیار زیاد آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته