دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1402 - 12:56

آغاز همکاری پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد و شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

آغاز همکاری پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد و شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب
تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی بین شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در جلسه‌ای با حضور قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.
کد خبر : 890375

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی بین شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حضور علی سروری‌مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمد شریفانی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

در این تفاهمنامه علمی پژوهشی که با هدف گسترش توان ملی برای حل مشکلات و معضلات علمی و پژوهشی کشور منعقد شده بر اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تدوین دانش فنی تاکید شد.

یکی از مفاد مهم این تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره‌های مصوب شرکت در مقاطع تحصیلی مختلف از طریق استفاده از طرح پویش برای دانشجویان متخصص در حین تحصیل با تأکید بر رشته‌های صنعتی و مهندسی، بهره‌مندی از توانایی استادان در قالب طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی است که به کاربرد امور پژوهشی در حل مسائل صنایع منجر شود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با دارا بودن بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان مستقر در مراکز رشد این دانشگاه آماده اجرا، هماهنگی و هدایت و حمایت بند‌های مختلف این تفاهمنامه است که مجموعه حمایت‌های مرکز رشد شامل ارائه خدمات پشتیبانی عمومی شامل اسکان یا فضای کاری، اداری و کارپردازی، ارائه خدمات فنی و تخصصی شامل خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، ارائه خدمات اطلاع‌رسانی شامل خدمات شبکه و کتابخانه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و بازاریابی شامل مشاوره علمی، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در زمینه‌های مالی، حقوقی و بازاریابی می‌شود.

این تفاهم نامه دوجانبه که به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس توسط واحد لامرد با همکاری سایر واحد‌های دانشگاهی استان فارس اجرایی و عملیاتی خواهد شد به همت حوزه‌های پژوهش و فناوری و دبیرخانه پایش علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته