دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 13:15

تولید 170 هزار بشکه نفت در مسجد سلیمان

با اجرا و تکمیل طرح های توسعه ای در مسجدسلیمان هم اکنون ظرفیت تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.
کد خبر : 89003

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با اجرا و تکمیل طرح های توسعه ای، افزایش تولید و عمرانی صنعت نفت در مسجدسلیمان، آینده بهتری در انتظار زادگاه صنعت نفت ایران است.


بیژن عالی پور گفت: مسجدسلیمان نقش تاریخی و ماندگار در تاریخ صنعت نفت کشور دارد و باید به توسعه آن توجه ویژه‌ای شود.


وی به نوسازی تأسیسات نفتی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: با هدف افزایش ایمنی و ظرفیت تولید، تمام کارخانه های بهره برداری، نمک زدایی و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نوسازی و تاسیسات فرسوده از رده خارج شده و هر آنچه امروز در این منطقه در چرخه استخراج، تولید و فرآورش وجود دارد ماحصل تلاش خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق نفت خیز جنوب است .


عالی پور افزود: مطالعات مهندسی اجرای این پروژه از سوی مشاور انجام شده، اعتبار آن نیز تخصیص یافته و عملیات اجرایی شروع شده است.


وی تصریح کرد: در این پروژه ۵ نقطه قدیمی مسجدسلیمان شامل چاه نفت شماره یک، پالایشگاه تقطیر نفت، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه برق تمبی و چشمه های نفتی به عنوان موزه در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته