دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گل محمدی: در قبال امتیازاتی که از ما گرفتند سکوت راه علاج نیست/از سهیل مهدی بابت این فشردگی برنامه گله دارم

گل محمدی: در قبال امتیازاتی که از ما گرفتند سکوت راه علاج نیست از سهیل مهدی بابت این فشردگی برنامه گله دارم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:سه امتیاز خیلی مهم بود برای ما و باید با توجه به اینکه در خانه خودمان بودیم باید می بردیم.
کد خبر : 886450

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و شمس آذر قزوین اظهار کرد: سه امتیاز خیلی مهمی برای ما بود. با توجه به اینکه در زمین خودمان بازی می‌کردیم و شرایط جدول به شکلی بود که نیاز به برد داشتیم، باید این 3 امتیاز را می‌گرفتیم. شرایط برای ما سخت بود اما کسب 3 امتیاز خیلی واجب و حساس بود. خوشحالیم در این بازی خیلی سخت که با اخراج علی نعمتی، سخت‌تر هم شد، پیروزی را به دست آوردیم. حریف امروز پرسپولیس تیم خوب و مقتدری بود که فوتبال خیلی زیبایی بازی کرد.

گل محمدی تاکید کرد: به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم بابت این تیم یکدست و تاکتیکی. من بازی‌های زیادی از این تیم دیدم و خودم از بازی‌های شمس آذر یاد گرفتم و می‌‌گیرم. واقعاً فوتبال خوبی با دوندگی بالا ارائه می‌کنند. این  تیم می‌تواند جام حذفی را بگیرد یا اینکه سهمیه آسیایی را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: بازیکنان ما خیلی تحت فشار بودند، خصوصاً در دو بازی آخرمان داوری خیلی اذیت‌مان کرده بود؛ چه با VAR و چه بدون VAR. در بازی قبل حداقل سه پنالتی برای ما نگرفتند. گل دوم استقلال خوزستان هم کاملاً خطا بود. علیرغم اینکه داور خط و داور چهارم به عرب‌براقی گفتند که خطاست، ولی ادامه بازی داد. اشتباهات عجیب و غریب در آن بازی خیلی رخ داد؛ از وضعیت زمین تا شرایط مسابقه و سنگ‌پرانی‌ها. در نیمه اول ما فقط 30 و خُرده‌ای دقیقه بازی کردیم. علیرغم اینکه بازی دو ساعت و نیم طول کشید، کل بازی 83 بود! متأسفانه به این بازی هیچ جا اشاره نشد. صحنه‌های دیگرمان هم در برنامه‌ها نشان داده نشد. بازی قبل از آنهم مقابل استقلال دیدید که با VAR چه اتفاقاتی افتاد و چهار امتیازمان را راحت گرفتند. وقتی این اتفاقات می‌افتد فشار زیادی به بازیکنان و تیم وارد می‌شود. هیچکس هم نیست که درباره این مسائل توضیح دهد تا قانع‌کننده باشد؛ هرچند می‌دانم توضیحی هم ندارند. باید این اتفاقات و اشتباهات عجیب بررسی شود و باشگاه باید مطالبه کند که چرا این اتفاقات افتاده است. سکوت به نظرم راه علاج نیست.

سرمربی پرسپولیس افزود:با توجه به اتفاقات رخ داده امروز مقابل تیمی بازی داشتیم که سرشار از انگیزه و کارهای فنی خوب بود. یادم نمی‌آید موقعیت خاصی به حریف داده باشیم. در کار دفاعی خوب بودیم. به کوپال ناظمی تبریک می‌گویم که این بازی سخت را که سرعت بالایی داشت خوب قضاوت کرد. از تیم داوری تشکر می‌کنم هرچند باید پنالتی شمس آذر تکرار می‌شد. اعلام آن پنالتی هم شاید سخت‌گیرانه بود. خودم صحنه را ندیدم اما طبق صحبتی که با علی نعمتی داشتم گفت توپ ابتدا به پایش خورده سپس تماسی با دستش داشته است نمی‌دانم این صحنه پنالتی بود یا خیر؛ اما داور عملکرد خیلی خوبی داشت.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: از بازیکنانم واقعاً تشکر می‌کنم آنها خیلی تحت فشار بودند اما با وجود 10 نفره شدن بازی فنی خوبی انجام دادند. انگیزه زیادی برای بردن داشتیم. در این بازی قابلیت‌های فنی خود را نشان دادند. در مجموع بازی زیبایی بود. تعریف کردن من به خاطر کسب 3 امتیاز نیست اما کیفیت بازی خیلی خوب بود. از دیدارهای فنی و تاکتیکی خوب لیگ بود و به هر دو تیم تبریک می‌گویم. با توجه به فشردگی مسابقات و برنامه سختی که برای پرسپولیس چیده‌اند نمی‌دانم باید از سازمان لیگ چه درخواستی داشته باشم. تیم ما در آسیا بود و شرایط سختی داشتیم هر سه روز یکبار بازی می‌کنیم. واقعاً نمی‌دانم دلیل این موضوع چیست. 

گل‌محمدی گفت: اگر قرار است تیم ملی به اردو برود می‌توانند فرصت بگیرند تا دست کم بازیکنان تا این اندازه تحت فشار قرار نگیرند و مصدوم نشوند. اکنون امکان دارد مصدومیت‌های زیادی برای بازیکنان به وجود بیاید. نمی‌دانم دلیل فشردگی مسابقات به این شدت برای تیم ما چیست. نمی‌دانم چرا برنامه اعلام شده را  عوض کردند و بازی‌ها را از 4 روز روی 3 روز آوردند. باید در شش روز دو بازی مقابل نساجی و مس رفسنجان انجام دهیم. از این موضوع گلایه داریم. از سهیل مهدی گلایه‌مند هستم اما نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم. متأسفانه این فشردگی خیلی پرسپولیس را اذیت می‌کند. هر جوری که دل‌شان بخواهد و دوست دارند برنامه را عوض می‌کنند. اینکه نمی‌شود، وقتی یک برنامه را اعلام می‌کنید آن را اجرا کنید چرا بار دیگر تغییرش می‌دهید؟

وی افزود: برای ما برنامه فشرده در نظر گرفتند باز هم از بازیکنانم تشکر می‌کنم زیرا روز سختی داشتند اما با جان، دل و غیرت بازی کردند. از هواداران نیز که به دلیل نتایج اخیر شاید مقداری دلسرد شده باشند تشکر می‌کنم. امروز حضور عاشقان واقعی پرسپولیس را در ورزشگاه حس کردیم. با وجود 10 نفره شدن باز هم پرسپولیس تشویق کردند. هواداران ما می‌توانند الگوی خیلی خوبی برای سایر تیم‌‌ها باشند. 

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد:‌ به حدی هیجان بازی برای من بالا بود که فراموش کردم فوت ملیکا محمدی را تسلیت بگویم.به خانواده‌اش، جامعه فوتبال و ورزش کشور تسلیت می‌گویم. شوک عجیبی به تیم ما و ورزش کشور وارد شد. این اتفاق باورکردنی نبود روحش شاد باشد برای خانواده‌اش آرزوی صبر دارم.

وی در مورد دلیل اخراج علی نعمتی گفت:‌ نعمتی در آن صحنه احساسی شد و نتوانست خوب تصمیم بگیرد. او بازیکنی حرفه‌ای است که در سطح پرسپولیس بازی می‌کند  اما بازیکن حرفه‌ای در این سطح نباید اینگونه اخراج شود بلکه باید تمرکز خوبی داشته باشد تا بتواند تا پایان بازی با وجود داشتن یک کارت زرد خودش را در زمین حفظ کند از تمام بازیکنانم چنین انتظاری دارم.

به گزارش آنا، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس  در جواب به سؤالی ازگل‌محمدی در خصوص اینکه مدتی قبل باشگاه پرسپولیس مبلغی را به حساب بازیکنان واریز کرد  اما خودش به همراه چهار بازیکن برای اینکه بازیکنان مبلغ یکسانی دریافت کنند فداکاری کرده و پولی نگرفتند در شرایطی که در برخی رسانه‌ها اعلام شده گل‌محمدی گذشت نکرده است، گفت:‌ متأسفانه یک روزنامه و یک خبرگزاری از ابتدای فصل رویه‌ای ضد پرسپولیس داشتند تیترها و مطالب یکطرفه می‌زنند و قضاوت‌های بی‌جایی دارند. اما اگر اجازه بدهید به دلیل انتقاد این رسانه‌ها  دیگر به این سؤال پاسخ نمی‌دهیم. در ادامه سرمربی پرسپولیس در خصوص این سؤال عنوان کرد: اگر مشکل فنی بود من با تمام وجود مسئولیت مشکلات را برعهده می‌گیرم. بیشتر وقت می‌گذاریم و کار می‌کنیم. من به خاطر خبرنگار جواب سؤال را می‌دهم و مشکلی با روزنامه و سایت ندارم. ما هم انتظاری از رسانه‌ها داریم که احترام را نگه دارند. اینکه یک سایتی انتقادی می‌کند با جان و دل گوش و استفاده می‌کنیم، ولی اینکه تخریب کنند،‌ به نظرم فرق دارد با انتقاد. شما این چیزها را قطعاً بهتر از من می‌دانید.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد خوب وحدت هنانوف و محمدمهدی احمدی در این بازی و اینکه آیا این موضوع روی بازی‌های بعد تأثیرگذار است، گفت: همه ما یک تیم هستیم و قطعاً در طول فصل و با فشردگی که وجود دارد، از تمام بازیکنان استفاده می‌کنیم. به این موضوع شک نکنید.

گل محمدی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس هفته گذشته 10 درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی‌اش را پرداخت کرد، اما ظاهراً چهار بازیکن و شخص شما این پول را دریافت نکردید تا میزان دریافتی همه بازیکنان یکسان باشد، گفت: من خودم نمی‌دانستم که باشگاه به چند نفر 10 درصد را نداده است. باید از این بازیکنان تشکر کنم که این فداکاری را کردند. من خودم این پول را گرفتم؛ نمی‌دانستم و شاید اگر می‌دانستم خودم هم جزو این نفرات بودم. بعداً فهمیدم.

گل‌محمدی راجع به عملکرد خط دفاع پرسپولیس در بازی امروز نیز تصریح کرد: مصدومیت پورعلی‌گنجی با توجه به اینکه خط دفاع ما به هماهنگی خوبی رسیده بود واقعاً زمان و هماهنگی را از ما گرفت. بازیکنانی که در خط دفاعی هستند قطعاً باید چند بازی کنار هم باشند تا هماهنگ شوند. در خطوط مختلف من فرقی بین بازیکنان تیم نمی‌بینم؛ هر کسی در قالب تیمی قرار می‌گیرد، وظیفه خودش را به خوبی انجام می‌دهد. از هر بازی قطعاً درسی می‌گیریم و می‌توانیم نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد فشار روحی زیادی که در روزهای گذشته روی علی نعمتی وجود داشته است و همچنین حاشیه‌های اخیر حسین کنعانی‌زادگان عنوان کرد: روند یک تیم و پروسه تبدیل شدن به یک تیم خوب فاکتورهای زیادی را می‌طلبد. اینکه بازیکنان از لحاظ ذهنی تمرکز خوبی داشته باشند تا تمرین خوبی انجام دهند. ما این آرامش را از اول فصل نداشتیم تا مدت‌ها. این هم دلایل مختلفی دارد که نمی‌خواهم وارد شوم. همین بازیکنان سال گذشته تاریخ‌سازی کردند. همین علی نعمتی یکی از بهترین‌های ما بود و گل‌های مهمی را زد. بازیکنان ربات و ماشین نیستند و آنها هم تحت تأثیر هیجانات و احساسات و محیط قرار می‌گیرند. قرار هم نیست یک تیم و یک بازیکن همیشه خوب باشند. این بالا و پایین‌ها همیشه وجود دارد، ولی تیمی موفق است که نوسان زیاد نداشته باشد و نتایجش سینوسی نباشد. من خودم احساس خوبی به روند تیم دارم و مطمئنم که بازیکنان با این برد روحیه‌بخشی که داشتیم می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت مصدومیت کنعانی‌زادگان و وحید امیری توضیح داد: امیری دو مصدومیت بد داشت که یکی از آنها مقابل استقلال تاجیکستان بود. شاید اگر آن زمان 10 روز دیرتر کارش را شروع می‌کرد شرایطش خیلی بهتر بود و الان کمک‌مان می‌کرد. تا نیم‌فصل قطعاً او حضور ندارد و از نیم‌فصل دوم می‌تواند به ما صد درصد کمک کند. کنعانی‌زادگان هم در هفته‌ای که گذشت تمرکز خوبی در تمرینات نداشت و باید با او صحبت کنیم و ببینیم وضعیتش چطور است. امیدوارم شرایط طوری باشد که با تمرکز خوب وارد تمرینات شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب