دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نجات ٣ گردشگر اسپانیایی گمشده در کلوت‌‎های شهداد

٣ گردشگر اسپانیایی که در کلوت‌های شهداد گم شده بودند، پس از ٤ساعت جست‎وجو امدادگران کرمان، نجات یافتند.
کد خبر : 88515
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شهروند، شامگاه سه‌شنبه دو تیم گردشگری کشور اسپانیا در منطقه کویری کلوت‌های شهداد درحال گردش بودند که یکی از این تیم‌ها شامل ٣ گردشگر به دلیل واژگونی خودرو از تیم دیگر جا می‌مانند.


گردشگران اسپانیایی گمشده در کلوت‌های شهداد به دلیل وارد نبودن به کارکرد جی.‌‌پی.‌اس موفق به اعلام موقعیت خود به تیم امدادونجات نشدند. تیم امدادونجات هلال‌احمر استان کرمان پس از ٤ساعت جست‌‌وجو درعمق ٣٨کیلومتری کویر موفق به نجات این ٣ گردشگر اسپانیایی شد. پس از تماس تلفنی از مرکز کنترل عملیات سازمان امدادونجات با جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در زمینه گم‌شدن این ٣ گردشگر، بلافاصله عملیات جست‌‌وجو و نجات با اعزام ٣ تیم عملیاتی و ٩ امدادگر در کلوت‌‌های شهداد آغاز شد.


سرپرست معاونت امدادونجات هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به واژگونی خودرو این گروه گردشگر اسپانیایی در کلوت‌ها گفت: مصدومان این حادثه درعمق ٣٨کیلومتری کلوت‌های شهداد پیدا و پس از ارایه خدمات امدادی، یک نفر از آنها به مرکزدرمانی منتقل شد. وی خاطرنشان کرد: گردشگران اسپانیایی حادثه‌دیده در کلوت‌های شهداد در مهمانسرای جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اسکان داده شدند و عصر چهارشنبه پنجم خرداد به کشورشان بازگشتند. کلوت‌های شهداد با فاصله ١٠٠کیلومتری از شهر کرمان و ٤٠کیلومتری از شهر شهداد منطقه‌‌ای کویری محسوب می‌شوند. این منطقه در بین زمین‌شناسان به یکی از قطب‌های گرمایی زمین معروف است.



انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته