دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» انجام شد؛

اجرای طرح پژوهشی ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهرها

اجرای طرح پژوهشی ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهرها
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش در حال برگزاری و یکی از پژوهشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» است.
کد خبر : 884834

حمیدرضا محمدی از کارشناسان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» از زیر مجموعه‌های وزرات علوم است که سال ۱۳۶۰ با عنوان دفتر همکاری حوزه و دانشگاه به فرمان حضرت امام تاسیس شد.

وی افزود: بعد‌ها در سال ۱۳۷۸ زیرمجموعه وزارت علوم قرار گرفت، با نام پژوهشکده حوزه و دانشگاه، دو سال بعد موسسه پژوهشی و چهار سال بعد هم شد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اکنون با سه پژوهشکده؛ علوم رفتاری، علوم اجتماعی و علوم اسلامی فعال است.

محمدی گفت: تحول مهم پژوهشگاه در سال‌های اخیر عملیاتی و کاربردی کردن پژوهش‌هاست. این تحول منجر به راه‌اندازی مراکزی مانند مرکز مشاوره پژوهشگاه است که اساتید و پژوهشگران در آن مشغول هستند و به مردم مشاوره می‌دهند.

این مسئول با اشاره به طرح‌های پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه گفت: یک طرح پژوهشی که اکنون در پژوهشگاه مشغول آن هستیم، در سطح ملی و کشور است؛ قطب سامان‌دهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینی در سطح کلانشهرهاست که با همکاری وزارت علوم و وزارت کشور در حال انجام شدن است. این طرح پژوهشی ابتدا به شکل آزمایشی در قم و بندرعباس اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته