دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» با حضور وزیر علوم

رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» با حضور وزیر علوم
کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز نشر دانشگاهی رونمایی شد.
کد خبر : 884691

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز نشر دانشگاهی رونمایی شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه در آیین رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» اظهار کرد: نتیجه یک عمر زحمت عالمان و دانشمندان در کتاب متجلی می‌شود. وقتی یک کتاب را که حاصل عمر یک انسان عالم و دانشمند است مطالعه می‌کنیم، گویی تمام حاصل عمر آن شخص در دسترس ما قرار دارد.

وی افزود: هر مقدار که مقالات علمی و کتاب‌های اصیل و یافته‌های بیشتری خوانده شود، انسان به همان نسبت از جاری شدن ثمرات آن زندگی‌ها در وجود خود برخورداری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر خود واجب می‌دانم که نزد تمامی استادان بنشینم و از تجربیات آنها بیاموزم و استفاده کنم، چراکه تجربۀ هر استاد به یک مسئول کمک می‌کند تا تصمیمی بگیرد که هم در جهت منافع علمی کشور باشد و هم احساس رضایت بیشتری به سبب خدمت صورت‌گرفته ایجاد شود.

زلفی‌گل همچنین گفت: مرکز نشر دانشگاهی باید عهده‌دار مدیریت مجلات علمی کشور شود و استانداردهای علمی صحیح برای انتشار آنها بگذارد. هم‌اکنون به سبب اینکه هر دانشگاه و مرکز علمی انتشارات خود را دارد، چنین استانداردهایی نهادینه نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از هفت رییس پیشین این مرکز در مراسمی تقدیر شود. همچنین با «یاوران علمی»، که در آن مشغول به کار هستند با توجه به نقش آنها در همراهی با اساتید با سخاوت رفتار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته