دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر:

۱۰ درصد واحد‌های فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند

۱۰ درصد واحد‌های فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد واحد‌های فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند و این رقم باید افزایش یابد.
کد خبر : 884554

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور هم اکنون (سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۲) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، سید سروش قاضی نوری رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است.

سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری وزارت علوم در این مراسم اظهار کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ محصول جدید امسال رونمایی شده است. این محصولات نشان می‌دهند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز رشد از ساخت محصول صرف به ساخت محصول در قالب تجاری حرکت کرده‌اند.

وی افزود: امسال ۱۱ نفر به عنوان فناور برتر انتخاب و معرفی شده‌اند. هم اکنون بیش از ۱۲ هزار واحد فناور فعالیت دارند. یعنی رشد ۵۰ درصدی در این حوزه داشتیم.

محمدعلی نژاد تصریح کرد: با تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، گسترس پارک‌ها و پردیس‌ها رشد بسیار مناسبی داشته است.

علی نژاد گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های دانش بنیان جزو اولویت‌های اصلی ما است.

معاون فناوری وزارت علوم ادامه داد: پایان‌نامه‌های دانشجویان با راهنمایی و هدایت استادان باید تبدیل به هسته‌های فناور شوند. امسال به صورت آزمایشی، ۱۰ درصد پایان نامه‌های دنشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس و تهران هدف گذاری شده و سعی کردیم آن‌ها را تبدیل به هسته‌های علمی کنیم.

وی تامید کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد واحد‌های فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند و این رقم باید افزایش یابد. ما از دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دعوت می‌کنیم تا با همکاری با ما، متوجه شوند که در این حوزه هم فعالیت‌های فناوری و خلاقانه اتفاق می‌افتد.

معاون فناوری وزیر علوم بیان کرد: هم اکنون صندوق‌های علمی و پژوهشی پذیرای مالیات فکری افراد هستند. البته امیدواریم در این باره بانک‌ها باهم همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب