دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین تجلیل از پژوهشگران کشور ؛

وزیر کشور: دانشگاه‌ها در حوزه هوش مصنوعی فعال شوند

وزیر کشور: دانشگاه‌ها در حوزه هوش مصنوعی فعال شوند
احمد وحیدی گفت: هوش مصنوعی در مناسبات جهانی اهمیت دارد و من از وزیر علوم تقاضا دارم تا وزارت علوم و دانشگاه‌ها در این حوزه فعالیت مناسبی داشته باشد.
کد خبر : 884572

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور هم اکنون (سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۲) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، سید سروش قاضی نوری رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است.

احمدوحیدی وزیر کشور در ابن مراسم اظهار کرد: پژوهش زیر بنای هر توسعه‌ای بوده که باعث تکامل در حوزه فردی و اجتماعی می‌شود، تمدن بر اساس علم پیشرفته شکل خواهد گرفت و ما نیز برای تمدن سازی نیاز به علم داریم.

وحیدی افزود: ما از تمام پژوهشگران دعوت می‌کنیم تا در حوزه‌های مختلف با وزارت کشور همکاری داشته باشند. حدود ۱۵۰ پروژه توسط وزارت کشور با همکاری وزارت علوم، به دانشگاه‌های مختلف واگذار شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۷ محصول خاص در حوزه‌های مختلف از جمله شهر هوشمند تعریف شده که ۱۶۰ استاد در تولید این محصولات همکاری دارند؛ تاکید کرد: در حال حاضر برخی محصولات در حوزه حمل و نقل عمومی مانند مترو و واگن توسط پژوهشگران تولید می‌شوند. این موضوع جای خوشحالی دارد.

وحیدی افزود: زنجیره ارزش راهبردی برای ما اهمیت ویژه دارد که برخی از این زنجیره‌ها برای استان‌ها تعریف شده است. حمایت نامحدود استاندار از فعالیت پژوهشی و دانش جز سرلوحه فعالیت وزارت کشور است. در این مسیر گام‌های بسیار خوبی نیز برداشته شده است.

وزیر کشور بیان کرد: ایران در حوزه پژوهش جایگاه خوبی دارد و ما تلاش داریم این جایگاه را ارتفا دهیم. ما در فضای مجازی دچار غافل گیری شدیم. برای همین پروژه‌های مختلفی برای مدیریت این فضا تعریف کرده‌ایم تا زمان را از دست ندهیم.

وی گفت: هوش مصنوعی در مناسبات جهانی اهمیت دارد و من از وزیر علوم تقاضا دارم تا وزارت علوم در این حوزه فعالیت مناسبی داشته باشد.

وحیدی افزود: جهاد علمی استادان و پژوهشگران باعث برافراشته شدن پرچم کشور و علم در مجامع مختلف است، وزارت کشور آمادگی دارد تا در خدمت پژوهشگران و استادان با نظارت و تشخیص وزارت علوم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته