دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عطارزاده در پیامی:

دانشجویان با دانش تخصصی، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت شوند

دانشجویان با دانش تخصصی، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت شوند
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران. روز دانشجو را تبریک گفت و تاکید کرد: این امکان به دانشجویان داده شده که با ترکیب اخلاق اسلامی و دانش تخصصی، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت شوند.
کد خبر : 883710

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایمان عطارزاده، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
به همه دانشجویان عزیز که پرچم دار توسعه و تحول در علم، ارزش‌های اسلامی، فرهنگ و اخلاق می‌باشند، به مناسبت روز ۱۵ آذر روز دانشجو، عرض تبریک و تهنیت خود را اعلام می‌نمایم.
امروز که جشنواره‌ای از توسعه دانش، ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و انگیزه در دل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به پا خاسته است، بی‌تردید این مساله حاصل توجه به فراز‌های مدبرانه بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی است که به عنوان مهم‌ترین پایه و زمینه ساز علمی، فرهنگی و اجتماعی، بخش عظیمی از این انگیزه و انرژی را در مسیر راه همه ما قرار داده است.
در آسمان علم و دانش: شما دانشجویان عزیز با استعداد و پر انرژی، درب‌های آسمان‌های دانش را برای خود باز نموده اید. این پیشرفت‌ها نه تنها برای شما بلکه برای جامعه و کشور هم بهره‌ور و اثر بخش خواهد بود. در گام دوم انقلاب اسلامی، موضوعات تعلیم، تربیت، آموزش و پرورش به عنوان بنیانگذار تحولات عظیم در حوزه علمی و فرهنگی مطرح شده است و این امکان به دانشجویان داده شده که با ترکیب اخلاق اسلامی و دانش تخصصی، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت شوند.
در پرچم فرهنگ: تلاش‌ها و تحصیلات ارزنده شما نه تنها جزء افتخارات جامعه دانشگاهی است، بلکه در گام دوم انقلاب، به ویژه در مباحث علمی، فرهنگی و مسولیت‌های اجتماعی، شما به عنوان جوانانی پر انگیزه و متدین می‌توانید با ترسیم مسیر‌های جدید، فرهنگ علمی و اسلامی را به تمامی ابعاد جامعه در سطح ملی و بین المللی انتقال دهید.
در زمینه مهارت آموزی: به همه دانشجوان عزیز برای تلاش در کسب مهارت‌های علمی، کاربردی و عملی تبریک می‌گوییم. در گام دوم انقلاب اسلامی، بر تربیت نیرو‌های متخصص و ماهر در زمینه‌های علمی، فناورانه و حوزه فرهنگی تأکید شده است، و شما دانشجویان می‌توانید با این مهارت‌ها به رشد و توسعه جامعه، صنعت و کشور کمک کنید.
لازم می‌دانم در این خصوص به اهم موضوعات بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» که خطاب به ملت ایران و به ویژه دانشجویان و جوانان برومند این مرز و بوم است و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، اشاره داشته باشم. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک راهبرد در زمینه توسعه علمی و فرهنگی با هدف تحقق اهداف انقلاب اسلامی اعلام شد. این بیانیه بر اهمیت نقش دانشجویان و جوانان در این راستا تأکید داشته و برنامه‌ها و اقداماتی را به منظور تحقق این اهداف معرفی کرده است. خلاصه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرتبط با دانشجویان، جوانان در حوزه توسعه علمی و فرهنگی کشور شامل:
۱. نقش برجسته دانشجویان: این بیانیه به تأکید بر نقش برجسته و بسیار مهم دانشجویان در تحولات جامعه پرداخته و آن‌ها را به عنوان نخبگان جوان، با مسئولیت‌های ارزشمند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی تعریف کرده است.
۲. توسعه علمی: توسعه علمی به عنوان یکی از اهداف اصلی گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده است. این توسعه به ارتقاء سطح فرهنگ، دانش و تخصص در جامعه، افزایش تخصص و مهارت دانشجویان در رشته‌های متنوع علمی و فنی، و اهتمام در تربیت نیرو‌های متعهد، متخصص و کارآمد اشاره دارد.
۳. تقویت فرهنگ اسلامی: این بیانیه تأکید دارد که توسعه علمی همراه با تقویت فرهنگ اسلامی و اخلاقی باید صورت پذیرد.
۴. ترویج اندیشه انقلابی: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر ترویج اندیشه انقلابی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأکید دارد. این ترویج اندیشه انقلابی بر آموزش دینی و سیاسی، و افزایش ویژگی‌های انقلابی در فضای دانشگاهی متمرکز است.
۵. ایجاد تحولات و برنامه‌های کاربردی: در این بیانیه اهمیت تحول علمی و ایجاد برنامه‌ها و پروژه‌های کاربردی در زمینه‌های علمی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داده و بر تأثیرگذاری این برنامه‌ها بر دانشجویان، جوانان و جامعه تأکید دارد.
به این ترتیب، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر نقش بسیار مهم دانشجویان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، توسعه علمی و فرهنگی را به عنوان یک ابزار کلان برای تحول در جامعه در نظر گرفته است.
در انتها مجددا بابت این روز گرامی با افتخار به همه دانشجویان گرامی، به عنوان نخبگان آینده کشور، تبریک و تهنیت خود را اعلام می‌کنم. امیدوارم هر روز با پیشرفت‌های جدید، به آرمان‌های خود و انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته