دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

نگرانی کارگردان سینمای ایران برای دختران دانشجو+ فیلم

نگرانی کارگردان سینمای ایران برای دختران دانشجو+ فیلم
محمدحسین لطیفی با اشاره دغدغه‌هایش برای دختران دانشجو که منجر به ساخت فیلم «خوابگاه دختران» شد، گفت: از جمله این دغدغه‌ها که باعث شد «خوابگاه دختران» ساخته شود، پرداختن به مشکلات سکونت دانشجویان دخترغیربومی در شهر‌های دیگر بوده است.
کد خبر : 883445

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، دانشجو، دانشگاه و زیست دانشجویی بار‌ها سوژه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی در گونه‌های مختلف شده‌اند. گاهی این مفاهیم، سوژه اصلی و بستر محوری داستان این آثارنمایشی بوده و گاهی نیز درجایگاه خرده داستان‌ها و شخصیت‌های فرعی به پیشبرد قصه کمک کرده‌اند.

فیلم سینمایی «خوابگاه دختران» به نویسندگی ایرج طهماسب، کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حمید مدرسی محصول سال ۱۳۸۳ یکی از همین دسته آثار است که با محوریت زندگی دانشجویان در خوابگاه و دوران دانشجویی ساخته شده است. باران کوثری، نگار جواهریان، زنده‌یاد صادق صفایی، شهربانو موسوی، مجید صالحی، خشایار راد، فرحناز منافی‌ظاهر، افسانه ناصری و اسماعیل پوررضا بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم، داستان دو دوست به نام‌های رویا و شیرین است که در دانشگاهی واقع در شهری نزدیک تهران قبول شده‌اند. بعد از رفتن به آن شهر به دلیل آماده نشدن خوابگاه دانشگاه مجبرو به سکونت در ساختمانی قدیمی در کنار دانشگاه می‌شوند. در مقابل این ساختمان، ساختمان خرابه‌ای وجود دارد که مردم ادعا‌های عجیبی در مورد آن می‌کنند. ماجرا زمانی ترسناک می‌شود که رویا و شیرین کم‌کم صدا‌های عجیبی مثل جیغ و ... می‌شنوند و...

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «خوابگاه دختران»، اخیراً درکارگاه آموزشی جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی (۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲) که در موزه سینما برگزار شد، در خلال صحبت‌هایش اشاره‌ای هم به تولید این فیلم داشت. او در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که درباره تنوع ژانر درکارنامه او پرسیده بود، بر هدفدار بودن آثار تولیدی خود تأکید کرد؛ از جمله این که هدفش از ساخت «خوابگاه دختران» پرداختن به مشکلات سکونت دانشجویان دخترغیربومی در شهر‌های دیگر بوده است.

در روز دانشجو، دیدن بخش‌هایی از صحبت‌های لطیفی در این زمینه خالی از لطف نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته