دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1402 - 15:31

روح اصلی جنبش دانشجویی تقویت جریان عدالت‌خواهی است

روح اصلی جنبش دانشجویی تقویت جریان عدالت‌خواهی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: نخستین اولویت دانشجو تحصیل علم بوده و روح اصلی جنبش دانشجویی، تقویت جریان عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است.
کد خبر : 883115

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود حق‌بجانب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزار شد، اظهار کرد: روز دانشجو روز حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی است. امروز باید دانشجو بیش‌ازپیش آگاه و با بصیرت باشد و با دسیسه‌های رنگارنگ دشمنان به دام استکبار و عوامل آن نیفتد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اضافه کرد: دانشجو در این مسیر آرمانی با الهام گرفتن از ارزش‌های انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌های واقعی انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری حرکت کند تا آسیبی به جامعه نرسد و بتواند در این مسیر پرتلاطم به سرمنزل مقصود برسد.

وی گفت: نخستین اولویت پدانشجو تحصیل علم بوده و روح اصلی جنبش دانشجویی، تقویت جریان عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است. روز دانشجو روز امید و روز مبارزه است و نباید اساس این روز را از یاد ببریم چراکه اساس روز دانشجو استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی بخصوص مبارزه با استکبار جهانی است.

در این مراسم ، برنامه‌های متنوع و جذاب ازجمله موسیقی، مسابقه، استند آپ کمدی، سخنرانی انگیزشی، سخنرانی دانشجویی و ... برگزار و در پایان مراسم نیز از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی و ورزشی قدردانی شد.

به گزارش آنا، ۱۶ آذر در ایران روز دانشجو نام گرفته است. این روز، به یاد سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به دست نیرو‌های رژیم پهلوی کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته