دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1402 - 15:35
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان مطرح کرد؛

جذب دانشجویان غیرایرانی؛ آغازی برای تعامل پژوهشی و تحقیقاتی با کشور‌های مسلمان

جذب دانشجویان غیرایرانی؛ آغازی برای تعامل پژوهشی و تحقیقاتی با کشور‌های مسلمان
پیام نجفی عنوان کرد: جذب دانشجویان غیرایرانی آغازی برای تقویت و گسترش تعامل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی با کشور‌های مسلمان خواهد بود.
کد خبر : 882524

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی در نشست توجیهی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این دانشگاه برای تعامل و همکاری با دانشگاه‌های سایر کشورها اظهار کرد: مدت زمانی که دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مشغولند، فرصت بسیار مناسبی برای آموزش، تمرین و فراگیری زبان فارسی بوده که یکی از ضرورت‌های آموزشی برای این دسته از دانشجویان است.

وی اضافه کرد: همچنین حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان فرصتی است تا آنان از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و صنعتی شهر اصفهان نهایت بهره‌برداری را کرده و با آشنایی و بررسی هر حوزه، برای اجرای مدل‌های مشابه در کشور خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: امیدوارم با دریافت پیشنهادهای سازنده از سوی دانشجویان غیرایرانی که عموماً از کشور عراق هستند، همکاری‌های علمی ایران و کشور‌های متبوع این دانشجویان تقویت شود و شروعی برای تقویت و گسترش تعامل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی در کشور‌های مسلمان باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان متذکر شد: خوشحالم قرابت فرهنگی و نقاط اشتراکی زیادی میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و این قرابت فرهنگی می‌تواند تسهیل‌گر اقامت دانشجویان عراقی در ایران با خرده‌فرهنگ‌های این ایرانی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته