دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان مازندران:

برخی ساختمان‌ها در کشور‌های پیشرفته ۴۰۰ سال عمر مفید دارند

برخی ساختمان‌ها در کشور‌های پیشرفته ۴۰۰ سال عمر مفید دارند
عضو شورای سیاستگذاری همایش نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی گفت: در کشور‌های پیشرفته ساختمان‌هایی وجود دارد که بیش از ۴۰۰ سال عمر مفید دارند.
کد خبر : 880157

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مونا مسگران کریمی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان مازندران و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس در همایش نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی که در خبرگزاری آنا برگزار شد، در خصوص اجرا پذیر نبودن برخی موارد در مبحث ۲۲ ملی ساختمان گفت: شورای عالی اسناد و مدارک ساختمان حدود ۴۰ سال پیش این مباحث را شروع کرده کرده است. مبحث ۲۲ ملی ساختمان ترجمه‌ای شتاب زده از کتابی بوده است که در برخی موارد ارتباطی با شرایط فعلی کشور ما از لحاظ قانونی و مالی ندارد.

وی تاکید کرد: صنعت ساختمان حدود ۳۰ درصد از اقتصاد ما را در برمی گیرد ونمی توانیم حجم مالی بالای هزینه مبحث نگهداری ساختمان را انکار کنیم. به همین دلیل بسیار مهم است که برای اصلاح مبحث ۲۲ ملی ساختمان و اجرای آن دست به کار شویم.

مسگران گفت: در کشور‌های پیشرفته ساختمان‌هایی وجود دارد که بیش از ۴۰۰ سال عمر مفید دارند؛ چراکه این موضوع به اجرای درست نگهداشت ساختمان در این کشور‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساختمان شهر نشست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته